ping time out

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjoetiesjop

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Berichten
11
Ik ben aan het proberen 2 laptops zover te krijgen dat ze elkaar zien in een netwerk. Ze zitten all2 al op i-net via een hub. Dat werkt. Nu het sharen nog :rolleyes:

Ik krijg nu bij beide laptops een time out als ik ping.

ipconfig geeft ip adres 10.0.0.200 en 10.0.0.201

Dit heeft gewerkt, maar ik heb ergens iets gedaan waardoor het nu niet meer werkt (op all2). Had wel ergens gelezen dat dnsflush (?) een oorzaak van mijn toenmalige probleem kon zijn (pc1 zag 2, 2 zag 1 niet). Dus dat commando gegeven toen.

Verder ook nog eens de standaard xp manier geprobeert, maar dat had ik al eerder zonder suk6 getracht.

En nu dus geen ping meer :(

Ik heb 1x xp en 1x xp pro.

Wie maakt me weer blij:confused:

groetjes

Anita
 
Heb je op beide PC's de wizzard "Thuis netwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren" al gedraait. Daarna de PC's even opnieuw opstarten en 5 minuten wachten.
Hebben beide computers dezelfde werkgoepnaam.
 
wizzard op beide pc gedaan, tenminste t/m dat disketteverhaal. Dus van beiden de wizzard gestart.

werkgroepnaam is hetzelfde, pc naam niet.

xp pro pc ziet in "zoeken naar computers in werkgroepen" 2 pc (xp en pro )maar ik krijg een foutmelding als ik xp wil openen

XP pc ziet geen leden in zoeken naar computers in werkgroep
 
Misschien nog een Firewall die de boel blokkeerd ? Norton Internet Security of zoiets.
 
die had ik nog niet uitgezet. dacht dat de std firewall genoeg was :rolleyes:

Krijg ik darom ook geen gegevens als ik mijn IP ping?
 
10.0.0.200 en 10.0.0.201 moet je veilig zetten in de firewall's, anders zien deze het als een aanval van een andere PC. Dus 10.0.0.200 op de ene en 10.0.0.201 op de andere PC.
 
zal wel een domme vraag zijn, maar ik zie zo snel in norton niet waar ik zoiets kan ingeven :eek:
 
Oeps, ik gebruik al jaren Norton niet meer.
Maar ik zal proberen of ik dit nog weet en inmiddels zal alles wel veranderd zijn met de nieuwste versies.

Ik Neem aan dat je een versie van NIS hebt.
Daar zal ergens de firewall en het antivirus staan.
Selecteer dus de firewall en ik dacht dat er dan ergens configureren stond.

Als je er echt niet uitkomt, offer ik wel tijdelijk een PC op met een Norton installatie om te kijken hoe dat ging. Of misschien zit hier een ander lid die Norton gebruikt.

Welke versie heb je trouwens
 
Ik ben ff aan het zoeken op internet en heb dit al gevonden.
Het configureren staat hier. Daarna moet je naar Netwerk

norton3.gif
 
Laatst bewerkt:
thnxs voor je supersnelle reactie.

Ik heb het ingesteld bij NIS. Je printscreen deed me een lampje branden ;)

Alleen krijg ik nog steeds die time out met pingen. Dat betekend toch dat de paketten niet worden doorgegeven?

Zie nog steeds helemaal niets op 1pc en alleen eigen files op de andere
 
Nu de firewall goed is ingesteld, voer dan de thuisnetwerk wizzard nogmaals uit op allebij PC's. Start daarna de computers opnieuw op en wacht een poosje om de computer de tijd te geven elkaar te vinden.
 
a ik dan nu ff proberen. Ik doe dan de wizzard op beide pc's en maat geen floppy aan dan. Toch?

Ik meld me zo meteen weer

alvast thnxs
 
Prima, maar ik ben er morgen pas weer, er moet ook weleens gewerkt worden.

Een flop hoef je niet te maken.

Nog wat vragen, in het begin zeg je dat de PC's via een Hub op internet zitten.
Als het nog niet werkt, vertel dan de hele configuratie.
Wat zit er na het modem is dat een hub of is er ook nog een router in het spel ?
En vanwaar de keuze voor 10.0.0.200 en 10.0.0.201
 
:(:(

Helaas, tips werken niet

Maar op je vraag:
router speedtouch met utp verbonden met hub waaraan met utp 2x laptop zit.
Ik heb internet op beide laptops.
Als ik de gegevens opvraag met ipconfig zijn mijn IP adressen 10.0.0.200 en 10.0.0.201.

als ik dit lees: Wat is pingen en hoe doe ik het?
Pingen is eigenlijk niets meer dan een (of meerdere) paketten sturen naar een adres dat je opgeeft. Dit is handig als je bijvoorbeeld wil controleren of een bepaald adres wel bestaat,
en ik doe dit, dan krijg ik een time out en een melding dat 4 pakketten zijn verzonden, maar dat er 0 zijn ontvangen.

Dus dat lijkt me ook niet goed.

Op de pro pc zie ik nu in de werkgroep map netwerk1 alleen maar de pro
Op de xp pc zie ik nu in de werkgroep map netwerk1 helemaal niets

Het pingen is goed geweest voor ik dnsflush (of zoiets) heb gedaan. Toen had ik echter ook dezelfde problemen met xp als hierboven.

Na jou tip de bovenstaande ip adressen in Norton "vertrouwd" gemaakt. Dus dat staat ook goed. Ook op beide pc's de windows wizzard netwerk maken doorlopen. Dat werkt bij xp dus ook niet en bij pro maar half.

Ik hoop dat je me morgen verder kunt helpen

groetjes

Anita
 
Ik zou zowiezo ook geen Hub voor jouw situatie kiezen maar een Switch.

Hier heb je wat leesvoer wat de eventuele problemen kunnen zijn: http://www.zyxel.nl/support/a001.php?toon=hub

Als je inlogt in de router, krijg je dan wel beide computers te zien. En hoeveel poorten heeft deze router. ( moet je de hub eigenlijk wel gebruiken? )
 
Laatst bewerkt:
als ik subnetgateway 10.0.0.138 in de browser zet dan krijg ik de gegevens van de speedtouch router. En daar staat weer bij interfaces: IP Addresses/Netmasks
81.207.157.232/32



capture.jpg

capture2.jpg
 
Zet in Norton dan eens de hele range van 10.0.0.001 tot 10.0.0.254 op veilig op beide computers.

p.s. dat kan in de afbeelding die ik gegeven heb bij Using a range. Dit zal bij jouw in het Nederlands staan.
 
Laatst bewerkt:
Zo, moesten allemaal 1 voor 1 erin gezet worden. En er is resultaat!! Ik zie nu op beide pc in "mijn netwerk" pc2.

Dus we zijn al op de helft gelukkig :thumb: 10.0.0.201 wordt herkend
 
Laatst bewerkt:
Top :thumb:

Maar rest mij nog één vraag: Vanwaar de Hub ?
Heeft de Tompson maar 1 poort ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan