Ping tool voor meerdere ip adressen, gelijktijdig pingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Ik ben op zoek naar een ping tool waar men diverse adressen gelijktijdig kan inzetten en dat deze constant blijft pingen en een melding maakt als een adres een time out geeft. Maar ondertussen worden de andere adressen wel gepingt.
bv pingen naar :
84.16.135.15
99.25.35.16
83.65.44.15 enz

Ik draai thuis op mijn homeserver PRTG Network Monitor. Dit is wel behoorlijk uitgebreid voor wat jij er mee wil, maar dit werkt wel ideaal. Daar kun je zelf sensoren instellen waarop je wil controleren, zoals dus bijvoorbeeld pingen. Dit is gratis tot 10 sensoren, dus je kan tot 10 IP-adressen hiermee pingen.

Als je het constant wil monitoren en overzichten hiervan krijgen is dit misschien wel iets voor jou.

Bedankt voor je reactie, ik ga ernaar kijken. Alleen ik heb het nodig voor veel meer aadressen. (+-400 stuks)

Ligt er natuurlijk aan wat je er voor over hebt om dit te kunnen doen? Betaalde versie hiervan kan dit natuurlijk wel.
Een ander pakket wat ik ook eerder heb gezien is Nagios. Grafisch minder, maar super functioneel. Deze is volgens mij wel volledig gratis.

Succes met je zoektocht ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan