Pingen standaard gateway geeft foutcode 1231

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daaru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Daaru

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

Mijn ouders hebben een probleem met het internet en ik zelf niet (windows vista).
We hebben een modem van KPN met daaraan een Sitecom router.

Van daar uit vertrekken 3 UTP's naar laptop en 2 pc's.
Kabel naar pc van mijn ouders doet het want zodra ik de laptop aansluit op die kabel krijgt die verbinding zonder hier iets voor hoeven te doen.

Ik krijg op de pc van mijn ouders geen standaard gateway (192.168.0.1). Als ik hiernaartoe ping geeft hij dus vier maal foutcode 1231 (volgens mij dat je geen verbinding hebt ofzo)

Pingen naar 127.0.0.1 doet hij volgens mij gewoon goed. (zelfde als mijn pc die wel verbinding heeft)

help ?

ik heb al een modem reset gedaan.
ik heb al router reset gedaan.
geprobeerd in andere poort.
laptop aan die kabel en dan doet hij het wel.
ipconfig /release en ipconfig /renew (krijg je dus melding dat hij geen verbinding kan maken met dhcp server)

Internetopties staat op automatisch ip detecteren en verder geen VPN of inbelverbinding.

Ik ken dit probleem ik repareer computer's als hobby van mensen..

Windows Vista is een raar systeem!
Bij de klant had ie 3 laptop's met Vista 2 deden het 1 niet!

Hoe ik het altijd deed?

Gewoon de beveiliging van het router op web zetten en een password bedenken ;)
Ik begrijp dat je ouders de enige zijn met wifi verbinding naar het router?
Want veranderen is dan niet erg
De kabels blijven het gewoon doen (daar veranderd niets)

Maar moet veel gedoe kan het ook anders.. Moet ik alleen even over na denken
Als iemand anders dat weet? Kan het ook zo

Greetz

Smiba

Nee het is geen wifi, tis met UTP.
Ik krijg ook geen standaard gateway als ik virusscanner en firewall uitzet.

Maar als het het handmatig invult werkt het ook niet?

maar Vista is gewoon een raar systeem :p

Verder moet dan anders maar wachten tot dat iemand anders de oplossig heeft :)

Greetz

Smiba

Haha, ja Vista is bagger. Dat weet ik.
Misschien iemand met een oplossing? Met alle respect maar ik vraag niet om meningen.

kan het zijn dat de netwerkkaart kapot is? Hoe kan ik dit controleren of herinstalleren?

Ik denk dat het probleem in je gateway zit. Op de een of andere manier krijg je daardoor geen contact met internet. Heb je op de Vista PC's DHCP staan of een static IP? Laat t me maar weten.

Suc6.

Ik heb hem staan op automatisch ip toekennen staan. en niet vastgezet op een bepaald ip

Tja als DHCP aan staat zou je verwachten dat alles ok is maar heb je al een keer een IPCONFIG/all gedaan en zo ja heb je daar dan gegevens van?

cmd
ipconfig/all

dan verschijnen er in de DOS box (cmd) een hoop gegevens. Maak daar eens een screenshot van en zet die hier s neer.

VWB je ping om je kaart te controleren: ping 127.0.0.1 moet reply geven dan is OVER HET ALGEMEEN de netwerkkaart en je protocollen in orde.

Dat je na renew geen verbinding krijgt met de DHCP server wil zeggen dat je PC het internet niet kan bereiken via de router. Aangezien de router goed werkt - laptop krijgt gewoon verbinding, toch? - blijf ik er bij dat er een probleem is met de gateway. Natuurlijk kun je zonder de laptop aan te sluiten de gegevens die daar in staan eens invoeren in de PC en dan eens kijken wat er gebeurd, idee? :)

Als dit geen oplossing geeft gewoon weer ff melden.

SUC6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan