pingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
ik heb een netwerkje gemaakt met 3 pc's .deze zijn verbonden met een router die tegelijkertijd ook adsl-modem is.Langs de handleidingen uit helpmij heb ik volgens mij alles goed geconfigureerd.Als ik nu begin te pingen van de ene naar de andre pc gaat het bij 2 pc's zonder problemen.Behalve op 1.Als ik daar langs CMD en in het dos-venster een ping commando geef krijg ik de melding dat dit commando niet gekend is en dus niet uitvoerbaar.

Wie kan me helpen,

Thanks

Vul je achter ping wel het IP nummer in wat je wilt pingen?

natuurlijk

Op de andere pc's doet de ping het wel,maar op die ene kent hij het commando PING niet.Ik heb de melding dat ping niet herkent wordt als intern of extern commando,geen uitvoerbaar programma of file.
Wie weet raad ?

Dan moet ik je helaas verder een antwoord schuldig blijven.:(

heeft niemand dan een antwoord.
Ik heb de indruk dat hij het doscommando op mijn PC niet kent.
Als ik bij uitvoeren bv IPCONFIG inbreng,krijg ik ook geen antwoord.Hij doet wel iets,in de zin dat hij een venster open doet ,maar onmiddellijk daarna niets meer.

Help

zoek dan eens

als je nou eens zoekt naar ping vind hij dat dan ?
in de windows\system32 dir

nou

gaat naar dos naar de system32 dir dan moet je kunnen pingen anders is het bestandje corrupt.

eh je moet wel in de dos box staan niet op uitvoeren dus eerst. start, uitvoeren, cmd, dan pingen.

Kan ik dat bestandje niet ergens downloaden ofzo.

Hoe geraak ik system32 als ik mijn dosvenster open heb.Ik kan nl niets van DOS

Thanks

en zo zal het zijn :- )

typ in dos zoals ik.

cd\windows\system32 dan enter

dan ping (het ip adres) enter

Ja,ik heb gepingt langs de weg system32.

Nu weet ik wel niet waarom hij het niet op en andere manier doet?Bij de andere pc's gewoon cmd en dan ping.Waarom niet bij mij?

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan