Pingen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Hallo !
Ik heb weer es problemen met een crosslink-netwerkverbinding:
We hadden het weekend de kleinkinderen te logeren en natuurlijk wilden ze alle twee op de computer.
Alles werkte toen prima, ze hebben vooral MSN en spelletjes via het web gespeeld.
Nu heb ik opeens op een client-PC geen internetverbinding meer !
Bij het pingen zijn er steeds een of meerdere paketten niet gearriveerd.
Gescand op spy en adware en via Norton op virussen.
Nauwelijks iets aangetroffen
Iemand enig idee ?
Vast bedankt,
Harry.
 
één of meerdere? Dus sommige komen terug?
check die client-pc is op wat software erop runt... Misschien gebruikt die veel te veel van zijn CPU/internet verkeer voor andere zaken zodat pings te laat of niet worden beantwoord...
 
Netwerk: nog steeds niet!

Nog steeds lukt het me niet het netwerk weer op gang te krijgen. Pingen lukt nu helemaal niet meer.
Op de host kan ik alleen 127.0.0.1 pingen, het handmatig toegewezen ip-adres 192.168.0.1 geeft: time out bij opdracht.
Laat staan de client op 192.168.0.2: ook handmatig toegewezen. Deze PC pingt wel z'n eigen adres maar dus niet de host.
Beide PC's zijn vrij van virussen, Ad- en spyware.
Beide PC's hebben Client voor Microsoft-netwerken, Bestand- en printerdeling en Internet protocol (TCP/IP) ingeschakeld.
Op de host de nieuwste besturingssoftware van de on-board netwerkkaart (Via-Rhine) geinstalleerd.
Op beide PC's de netwerkadapters verwijderd in de hardware en opnieuw geinstalleerd.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn op beide PC's identiek.
Ik ben echt ten einde raad!
Firewall (NIS) uitschakelen maakt geen verschil; deze is bovendien juist geconfigureerd.
Wie heeft er nog een idee ? Mijn dank is groot,
Harry.
 
Knipperen de ledjes op de netwerkkaart?

Kabel zit goed in de netwerkkaarten?

Al getest met een andere crosscable?
 
Hoi Mario,
Op de netwerkkaart knippert een ledje oranje en branden twee groene constant. (Host)
Voor alle zekerheid gisteren een nieuwe crosslinkkabel (Belkin !) gekocht en aangesloten maar dat heeft niks geholpen.
Als ik de status van beide netwerkverbindingen bekijk hebben beide wel pakketten verzonden maar niks ontvangen.
In apparaatbeheer staat dat beide netwerkadapters correct werken.
Heb je s.v.p. nog meer suggestie's ?
In dank, Harry.
 
Beste Helpmij-ers, ik heb het nog steeds niet voor elkaar !
Op beide PC's kan ik het eigen IP-adres pingen, maar niet de ander !
Nieuwe kabel gekocht, ledjes branden op beide netwerkadapters, geen Ad- en/of Spyware, IP-adressen handmatig ingesteld, alles al es verwijderd en opnieuw geinstalleerd: waar moet ik in hemelsnaam de fout zoeken ?De wizard Thuisnetwerk installeren gedraaid (meerdere malen), ik krijg nergens een foutmelding.
Wie o wie ? heeft de gouden tip ?
Greetz,
Harry.
 
Goedenmorgen !
Halleluja en zo, het probleem is opgelost !!!
Ik heb zo ongeveer ten einde raad het progje " WinsockFix" op beide PC's gedraaid en alles werkt weer perfect ! Hoop dat anderen ook nog wat aan deze o zo eenvoudige oplossing hebben.
Bedankt voor het meedenken,
Greetz,een blije Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan