Pinnacle PCTV Pro, radio werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnhemmer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2001
Sinds de verschijning van nieuwe software, op 12 mei 2003, werkt mijn radio niet meer. Het installeren van de oudere versie helpt ook niet. Op haar forum wordt het probleem door Pinnacle erkend.

De tv-kaart heb ik in juni 2002 gekocht. Garantie heb ik niet meer.

Is de winkel, waar ik dit product gekocht heb, verplicht om een passende oplossing voor mij te vinden? De winkel is toch zelf verantwoordelijk, voor wat zij verkoopt? Ook na garantietermijn.

Ik heb al een HALF JAAR gewacht op nieuwe software. Op hun forum staat het volgende recente bericht:

Regarding PCTV PRO and the Radio not functioning at all or not functioning correctly – mainly reported after installing the v5.5 PCTV Software.

In the past we asked you all to get the PCTV hardware part numbers, and details of the customers PC’s.

Pinnacle used exactly the same hardware as the customers PC and PCTV, and were unable to reproduce these problems at all, in each system the Radio worked without problems.

Kan ik teruggaan naar de winkel, of moet ik geduld hebben? Alvast bedankt.

Wat ik hieruit begrijp is dat ze het probleem wel bij hen is aangemeld, maar ze erkennen het niet. Ze beweren namelijk het niet te kunnen reproduceren, waarmee ze feitelijk de verantwoordelijkheid afschuiven.

Juridisch heb je nog andere problemen.
Zoals je zelf al stelt is je garantie verlopen.

Ander probleem is dat je zelf nieuwe software hebt geinstalleerd en dit ben je uiteraard niet verplicht. Hiermee wordt je zelf medeaansprakelijk.

Dus al met al een zeer lastig probleem.

Zou toch nog eens contact op nemen met Pinnacle en hen vragen hoe het op te lossen.
Daarna evt. gaan dreigen met juridische stappen.

(Aan Sigma: mijn bedoeling is niet om je tegen te spreken.)

Het probleem wordt wel degelijk erkend: http://webboard.pinnaclesys.com/rea...3579&ThreadStart=30&Pos=44&cntThread=50&lng=1

Het is toch tegenwoordig gebruikelijk, om niet de verouderde software van de bijgeleverde cd-rom te gebruiken, maar het te downloaden van de website? Op hun website kan niet gekozen worden voor andere versies.

Is de winkel niet aansprakelijk? Want zij heeft een product verkocht, die (tot nu toe) niet langer dan een jaar heeft gewerkt. Wie kan deze stelling bevestigen?

Blijft een lastig probleem.

Moreel heb je volledig gelijk.

Echter je hebt te maken met recht.

Wanneer ben je bij de winkel gaan reclameren voor de eerste keer?

Mogelijk dat er een oplossing komt voor het probleem en men zegt dat men eraan werkt. In elk recht is het zo, dat je de leverancier de kans moet krijgen het probleem op te lossen.

Tav het downloaden van software en dit installeren, blijft dit toch een zaak die je zelf hebt uitgevoerd en ik weet niet wat er op hun site staat, maar waarschijnlijk staat wel ergens dat je alles op eigen risico doet. Amerikanen zijn allergisch voor claims dus roepen duizend keer dat alles op eigen risico is.

Bovendien heb je hier een extra probleem, want je krijgt ook nog met internationaal recht te maken mogelijk, want waar heb je gedownload.

Misschien dat de winkel een coulance regeling met je wil aangaan, maar de kans op 100 % vergoeding acht ik bijzonder klein.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan