Pinnacle PCTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

orofor

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2001
Voor video-opnamen heb ik een Pinnacle PCTV-kaart gekocht. Ik wil tv opnemen en videobanden wegschrijven naar (s)vcd.
Ik heb het idee dat mijn pcsysteem er erg traag van wordt (na installeren duurt het afsluiten bijna halve minuut) en instabiel.
Wat zijn jullie ervaringen, zowel positief als negatief?
Hebben jullie tips? Ander merk beter? Waar moet ik op letten?
Alvast bedankt! Orofor

Hou je er wel rekening mee, dat het je ontzettend veel mb's kost!!!
Pinnacle slaat namelijk alles op, dus je harddisk loopt zo vol.

Volgens mij staat er ergens op een nieuwsbrief van helpmij hoe e.e.a werkt.

groet harry.

Mijn systeem is:
Chaintec Apogee 9EJL2 mobo,
P4-2.53 ghz processor,
512 mb DDR intern,
120 gb Western Digital hd,
GeForce MX440 videokaart,
Soundblaster Live!,
Pinnacle PCTV kaart

De laatste 3 zitten ook in deze volgorde in de pci-sloten, met telkens 1 vrij slot ertussen.

Als het opnemen zeer veel mb's kost, is er een ander systeem dat minder mb's vreet? Met 120 gb moet het geen probleem zijn, maar ik wil wel graag naar (s)vcd weg kunnen schrijvenn en dat moet dus nog wel mogelijk zijn.

Ofwel ligt het aan je relatief zwakke videokaart (je TV-kaart is niet zo sterk en decodeert het beeld zelf niet), ofwel het geheugen dat vol loopt.

Steve, bedankt voor je antwoord.
Ik heb het idee dat Windows zelf al trager is, zonder dat die kaart ook maar 1 seconde door een applicatie gebruikt wordt. Ik heb eigenlijk geen vertrouwen meer in dit merk en wil hem eruit gaan halen. Maar welk merk moet je dan kopen? Misschien weet jij nog iets, of iemand anders advies?

Zou geen andere kaart kopen, zelf heb ik ook die kaart en mijn systeem is puur minder dan dat van jou. ( P3 800Mhz 384 MB-ram .....en een Elsa \\gladiac Geforce 32 mb)
Maar loopt als een trein en heb met die tv kaart alleen goeie ervaringen.
Haal je kaartje ( tv ) er eens effe uit en kijk maar eens of je systeem wat sneller wordt.
Misschien moet je gewoon effe je syteem opschonen? of .....tja zou het ook niet weten, maar het kan niet aan je tv kaart liggen.

Groetjes Harry.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de kaart in een andere pc ga zetten, mogelijk werkt dat beter, wat ik ook geprobeerd heb werkt helaas niet op deze pc. Bedankt voor alle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan