Pinnetje afgebroken hd --> werkt nog steeds?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
10.587
In mijn oude pc zat een oude 17gb hd. Nu heb ik weer es geprobeerd om een 30gb hd aan te sluiten waarvan 1 pinnetje een tijdje terug is afgebroken. Dus ik aansluiten, word ie niet herkend. Ik dus ff kijken of de jumper wel goed stond, bleek er geen één op te zitten. Dus ik zet er een jumper op en op de goeie instelling en sluit de hd opnieuw aan. Tot mijn verbazing wordt de hd netjes herkend in het BIOS en kan ik gewoon de hd formateren zonder fouten en ben nu WIn98SE er op aan het installeren. Tot dusverre nog steeds geen problemen gehad.

Hoe kan het dat de hd et perfect doet, terwijl er 1 pinnetje compleet is afgebroken?

Er stond WinXP op, die heb ik zelfs een tijdje laten lopen en geen fouten gehad.
 
Welk pinnetje is er afgebroken?(nummer)
Bijvoorbeeld pin 39 is van de hdd led, dus zonder zou ie het ook moeten doen.
 
En er zijn heel veel massa-pinnetjes, helemaal niet erg als er daar eentje van ontbreekt.
 
Et is iig één van meest rechtse pinnetjes als je de hd op de juiste manier voor je houd. (de achterkant van de hd dan)

Ik zal anders zo wel ff zien als de Setup klaar is.
 
Geplaatst door Muurhond
Et is iig één van meest rechtse pinnetjes als je de hd op de juiste manier voor je houd. (de achterkant van de hd dan)
Dat zou dan pin 1 of 2 zijn:
Pin 1= Reset IDE
Pin 2= Ground

Zou het de andere kant zijn, dan is het pin 39 of 40:
Pin 39= Activity
Pin 40= Ground

Bron:
http://www.bbdsoft.com/ide.html
 
Hmz, net Win98 er op, begint ie raar te doen. Hij is aangesloten op de ATA66-controller (Highpoint HPT366) en de hd reageert traag en na harde reset wordt de hd niet herkend. Alleen op de ATA33-controller reageert ie normaal.

De 17gig doet et wel goed op de ATA66-controller en ik denk dat ik die dan ook maar gewoon hou.

Maar aan de andere kant is die 30gig wel stiller dan die 17gig....

Nog maar wat prutsen dan maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan