Pinnetje moederbord afgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sijmenjan

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Hallo mensen,

Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om een reepje DDR3 verkeerd om in mijn moederbord (Asus P7P55D, Core i5) te douwen, om het reepje RAM te bakken (het reepje stinkt nu naar gebraden printplaat), en een pinnetje in het RAM slot om the buigen (3e slot vanaf de CPU). Dit pinnetje heb ik geprobeerd recht te buigen, maar dat was mislukt, en heb ik het pinnetje afgebroken. Nu mist er dus een pinnetje, en zit ik met een gebakken RAM reep.

Als ik de gebakken reep in de "kapotte" slot doe, dan telt mijn moederbord 2 GB ram, wat 4 GB zou moeten zijn.

Op wikipedia staat dat DDR3 RAM "mirror-friendly" is, daarmee neem ik aan dat er zowel aan de linker- als op de rechterkant een pinnetje met de zelfde functie zit.
Ik ben nu een beetje huiverig om het werkende reepje in de kapotte slot te doen, omdat iemand mij verteld heeft dat dat je RAM of moederbord kapot te maken.

Zouden jullie s.v.p. willen bevestigen of dat juist is? Als dat niet het geval is, kan ik proberen het werkende reepje in de "kapotte" slot te doen om te kijken of het moederbord of het RAM, of allebei nou naar de eeuwige jachtvelden is.

Je hebt het over een gebakken reepje. Is de braadpartij de oorzaak van de SLOT of REEP? Wat is er gaan smeulen? Als het je RAM is wat verbrand is zou ik het niet eens overwegen om het in de SLOT te duwen.

De reep is gaan stinken naar gebakken printplaat doordat ik hem verkeerd om in mijn moederbord(slot) geduwd had. Daarnaast was er ook een pinnetje op het moederbord gebroken.

Ik had 2 keer 2GB, en nu nog maar 1 keer 2GB. Ik wil het werkende reepje in het slot met de gebroken pin stoppen om dat slot te testen (is het nou de of het slot?), maar dan ben ik bang dat ik of mijn hele moederbord, of het werkende reepje naar de filistijnen help.

Volgensmij is er, afgezien van de gebroken pin, niks mis met de slot

Goedemorgen,

Ik zou inderdaad ook dat slot niet meer gebruiken kan het alleen maar erger worden als je het wel zou proberen .En dat pinnetje krijg je volgens mij niet gerepareerd althans op een veilige manier dat hij gen problemen meer geeft.En zonder dat pinnetje zal het slot niet functioneren

Laatst bewerkt:
Je hebt 4 sloten neem ik aan? Gebruik dan gewoon de 2 achterste. Dan heb je nog steeds Dual Channel en 4GB RAM.

Volgens de handleiding van het bord, mag ik alleen sloten A1 en A2 gebruiken, als ik twee ramrepen in mijn moederbord wil hebben. B1 en B2 moeten dus leeg blijven
([CPU] [B1] [A1] [B2] [A2])

Hoi,

als je a1en b1 doet heb je dus dual channel zelfde geldt voor a2 en b2 dus zal moeten lukken.

Volgens mij juist B1 en B2... en A1 en A2. Niet A1 en B2. Je mag gewoon die andere 2 sloten gebruiken hoor, niks mis mee.

Hoi Paranoid,

Deze komt uit zijn gebruiksaanwijzing. maar anders geen dual channel en gewoon twee sloten gebruiken.

Bijlagen

• dual channel.PNG
    dual channel.PNG
    19,1 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hmm raar, ik dacht altijd A matcht met A, en niet A met B. Kan aan mij liggen hoor. En inderdaad, anders maar geen Dual Channel. Verschil merk je toch niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan