pinnetjes hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Presphire

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
laatst ff snel een hd ingezet die ik nog had liggen, twas al donker en dacht kan wel ff, dan kan ik morgen teminste normaal achter mijn pc, zonder dattie om de minuut om schijfopruiming zeurt (wilt u 0mb!!!! aan **** verwijderen?!?!?! :confused: ).
lukte me niet, geen hd gevonden in bios of ****, dus dacht ik laatmaar, morgen bij daglicht wel ff :)
volgende ochtend blij :D achter mijn peeceetje om die hd aantesluiten, 2 pennetjes/pinnetjes/whatevah :cool: scheef.
recht gebogen en er weer in gepropt.
nou blijkt dus dattie het niet meer doet, helaas pindakaas, maar toch heb ik hem heel hard nodig...

mijn vraag na dit eindeloze, geen eind-komende, iets-te-lange verhaal:

WIE WEET IETS OM ZE WEER ZO TE KRIJGEN HOE ZE ZATEN (dat ze het weer deden dus :rolleyes: )

iets van een huis-tuin-keuken en/of garage apparaat of 1 of ander vaag sopje ofzo
:confused: :p

in ieder geval dattie het weer doet, nouja, ik lees het nog wel.

laters

Als de contacten nog heel zijn lijkt me de aansluiting geen probleem. Als er één of meer data-aansluitingen weg zijn heb je wel een probleem.

Uit het verhaal begrijp ik dat alle pinnetjes nog aanwezig zijn. Controleer dan de:

Master/slave instellingen. Als de eerste harde schijf een Western Digital is dan moet je deze anders jumperen, namelijk specifiek als Master (sommige andere merken/types hebben dit ook).

Controleer de BIOS instellingen, AUTO voldoet meestal uitstekend.

auto vindt hem niet :(

of zou het zo kunnen zijn dattie (heeeeel heeeel heeeel heeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeel) toevallig tegelijk is overleden?!?! (misschien mede door zo'n pinnetje ofzo?)

Zou wel toevallig wezen :confused:

Wat voor schijf is het en in wat voor PC moet deze komen?

uuuh, maxtor hd diamondmax plus 9 bla bla bla - 60 gig
160 mb ram ennuh...
voor de rest issie wit :D :confused:

wat je nog meer moet weten type je nog maar fkes

De PC zelf, als je een oudere PC hebt is het niet vreemd dat een nieuwere schijf daarin niet wil werken.

uuuh, kweetniet, van de systeembeheerder gekregen :D :thumb:
met 1,46 gb en 32mb geheugen, whaha :eek:
majah, beter iets dan niets ;)

is er ook iets waar ik dat aan kan zien?

Ja, het zal een Pentium I zijn, gezien de grootte van zowel de schijf als het geheugen.

Die schijf van 60GB gaat daar niet zonder kunstgrepen op werken.

Buiten dat, beetje "overkill" voor die PC, zoek ergens een klein schijfje.

kweenie of het er mee te maken heeft hoor, maar als je hem opstart staat er pentium II :confused: kweetniet zeker hoor :cool: :rolleyes: :eek: :confused: :D

Kleine schijf dan, voor een PII, die zat er niet origineel in.

www.aida32.hu download daar het programma AIDA, daarmee kun je achterhalen welk moederbord je hebt. Daarna kun je gaan kijken of er voor dat moederbord een BIOS-update is.

Een PII zou wel die schijf moeten herkennen. Controleer toch de aansluitingen eens.

er staat moederboard naam: bla bla bla en als je daar met je cursor overheen gaat dan krijg je 2 links, welke moek hebbuh dan? pruduct info of bios download, of geen 1 van 2 :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan