Pintprobleem m.b.t. papier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gimmertdegekste

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Dag helpmij'ers,

Ik zit met een printerprobleem. Ik heb een kyocera Ecosys FS-1118MFP, die niet meer wil printen.
Na wat onderzoek blijkt het papier niet in de drum te draaien, maar lijkt het onder het beveiligingsklepje van de drum te schieten. Hierdoor krijgt de printer telkens een storing wanneer we een pagina willen printen. Ik heb geen idee hoeveel pagina's een drum normaal gesproken kan drukken, maar deze heeft nu een kleine 20000 pagina's gehad. Hij is tevens nooit vervangen, omdat kyocera werkt met een lossen toner-drum, dus de drum wordt niet telkens vervangen nadat de toner vervangen word. Heeft iemand enig idee?

Ik zou Kyocera zelf bellen. Is wel een betaald telefoonnummer, maar de service is goed. Voor technische vragen: 0900- 2020498 (€ 0,45 p.m).
Print vooraf een pagina uit met het serienummer (hopelijk lukt dit nog wel), want naar het serienummer zal (doorgaans) gevraagd worden:

Overigens zit de FS-1118MFP niet meer in het leveringspakket maar er zijn nog wel onderdelen voor bij (de) Kyocera (monteurs).

Statuspagina afdrukken:
Op de printer:
Druk op de System menu knop
01 Rapport verschijnt. Druk op de Ok knop
01 Rapport afdrukken verschijnt. Druk op de OK knop
Ga met de pijltjestoetsen naar 02 Statusrapport. Druk op de OK knop.
Er wordt op het display gevraag om een bevestiging, Druk op het knopje dat staat onder JA.

Op de print staat, in grijs rechtsonder, onder Ecosys en tussen [ en ] het serienummer. Begint normaal gesproken met XLK

Tijs.

Laatst bewerkt:
Allereerst, bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad al een statusrapport uitgeprint. Ik ga morgen Kyocera even bellen. Je lijkt er verstand van te hebben, dus kun je me vertellen wat de gemiddelde leeftijdsduur van een drum-eenheid is?

De levensduur is lang, maar hoe lang dat weet ik niet. Kan ik navragen, maar dat kun jij ook morgen zelf doen, als je toch Kyocera aan de lijn hebt.
Onze eigen Kyocera's FS-xxxxMFP's hebben allemaal minder dan 18.000 afdrukken (de meesten zelfs (veel)minder dan 10.000), dus ik kan je niet helpen aan ervaringscijfers.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan