Pioneer BDC-202 (Blu Ray) werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinoenzo

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Ik sinds kort een Pioneer BDC-202 Blu Ray drive.

Eigenlijk zit ik al de hele avond te klooien. Om de één of andere reden start Windows XP af en toe wel en dan weer niet op. Als ie wel op start en ik stop er bijv een DVD in en blader via de verkenner naar de drive toe dan loopt ie vast.

Afgelopen zomer heb ik een PC erbij gekocht waarop Vista al geinstalleerd wordt. Op die computer doet de drive het prima. Loopt niet vast. Ik kan er gewoon een disc in stoppen en doorheen bladeren.

Het cdrom.sys bestand is van 2006 in Vista. Is er een mogelijkheid dat XP ook een nieuwere versie kan krijgen? Desnoods die van Vista?

Mijn systeem
M2N-VM DVI moederbord (nforce 630a geforce 7050PV)
CPU AMD 6000+
1GB RAM

Laatst bewerkt:
De Pioneer BDC-20 heeft een SATA disk drive nodig en er zijn bekende problemen wat betreft herkenning bij sommige AMD CPU's. Misschien zit daar ergens het probleem? Je zou een update van je BIOS nodig kunnen hebben op het Windows XP systeem.

Ik ben tot in de nacht nog bezig geweest en kwam tot de ontdekking dat in Safe Mode de drive prima werkt.
In Normal Mode niet

Ik heb eventjes een oudere computer erbij gepakt (met K8N-E deluxe moederbord) en hier werkte het wel in beide modes.

Er is geen andere firmware dan 1.01
Zou het te maken kunnen hebben met het bestand CDROM.SYS? Of wordt deze ook geladen in Safe Mode?

@Frisian, ik deelde in mijn vorige topic mede dat ik ook zoiets had. Is vaak fijn als men leed met elkaar deelt. :)

In ieder geval werkt het nog steeds niet.

Via de engelse sites kwam ik iets verder

http://pioneer.jp/bdd/products/bdc_s02/info/index_e.html
Mijn moederbord staat er niet bij.

Ook was het advies om een SATA controller card te kopen. Nou zit ik al krap met mijn PCI kaarten sinds het netwerk op dit moederbord ook niet goed werkt (wachtend op Asus voor een goede bios update) en ik een goede soundcard erin heb zitten. 2 PCI sloten en op is op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan