Pioneer CT-F600 geen beweging bij 'play'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herbert1900

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
3
Sinds kort ben ik in het bezit van een CT-F600. Volgens de vorige eigenaar is de Cassette niet veel gebruikt en heeft hij lang stilgestaan.
Door- en terugspoelen gaat allemaal prima, maar als ik op de start knop druk komt er niks geen beweging in de cassette. Weet iemand misschien wat het probleem is? Volgens wat berichten hier lijkt het erop dat de snaar niet goed meer is. Zijn snaren zelf te vervangen als je geen verstand heb van de techniek?

alvast bedantk,
 
Jep snaren zijn te vervangen, maar ik zou dan eerst eens de boel openschroeven en met spuitbusje siliconenolie (action) alle draaiende delen wat vet maken. Hoor je wel geluid als je verderspoelt?
 
ja, hij maakt gewoon het doorspoel geluid, dus dat lijkt me wel prima.
is het aan te raden om hem open te schroeven als je echt een leek bent?

bedankt voor de tip in ieder geval;)
 
Als je 'm wel hoort denk ik dat de snaar overleden is... Als je niets met techniek hebt, zou ik het door iemand laten doen die er wel iets van af weet. Het is op zich niet moeilijk, maar je moet zorgen dat alles blijft zitten zoals het oorspronkelijk zat...
Snaartje kan je halen bij een witgoed reparateur of een goede elektronicaonderdelen zaak (of op het internet).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan