hasie
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
vanzwam zei:Weer fout, want de "moderne" versterkers zijn daartoe beveiligd. Zelf al 15 jaar geleden, dacht ik, was dit al zo. Mijn technichs versterker, aangekocht in 1991, heeft dit al. dus....
Trouwens, Auto -HiFi, Lawaai kan je maken, en veel, maar kwaliteit ??????. En ik heb trouwens een verschrikelijke hekel aan " Boom Cars". En dan is het niet moelijk dat je op 1 of andere manier je speakers om zeep helpt.
zwam ik heb zelf een inbouwstation gehad daar was ik niets anders dan boom cars aan het bouwen na 13 jaar was ik het zat
je zech moderne" versterkers zijn daartoe beveiligd. Zelf al 15 jaar geleden,
ik zech duidelijk --vooral bij de goedkopere merken --
en zelfs akai huisversterker heeft bescherming maar zodra de icee eruit lag kreeg de speakers 50 volt doorgestuurd terweil er beveiliging erin zit en dit is niet 1 keer voorgekomen dat beveiliging in de meeste merken zijn om de versterker te behouden van een foute aansluiting en of koortsluiting te maken van de speakers
maar als de versterker er toch eruit lag dan kreeg de speakers heel veel te verduren
ik heb er meerdere gerepareerd akai was de meest voorkomende als huisversterkers
technics heb ik 2 keer gehad en 1 keer onkyo dit waren allemaal van de duurdere versterkers vraag maar aan iedere reparateur of een versterker je speakers kan opblazen
als de eindtrap eruit licht
ik heb zelf als testspeaker jamo 300watt rms op de zaak gehad
en 2 keer is die verbrand door een defecte versterker
om dat tegen te gaan heb ik gewoon een gloeilamp van 24volt in serie erop aangesloten als ik dan weer moest testen en er bleek weer stroom erdoorheen te gaan dan brande het lampje door in plaats van weer een nieuwe speaker
Auto -HiFi, Lawaai kan je maken, en veel, maar kwaliteit ??????.
daar heb je gelijk in er werden zelfs versterkers verkocht van supertech iets groter dan een sigaretten pakje en het was 400 watt en zo ook die kisten met meerdere speakers erin met 400 watt erop kon je kopen bij kijkshop en gamma
wat verwacht je met zulk troep dat het ook leuk gaat klinken
als je echte speakers voor in de auto wil hebben die met hard en zacht het juiste frequentie en de mooiste klanken wilt hebben moet je de hitech serie van clarion hebben
maar jammergenoeg worrden die niet meer gemaakt en er is ook geen betere ervoor gekomen
omdat ze te duur waren 2 x woofers 120 watt rms 300watt max 20 cm dia uit 1 alimunium blok gegoten 1499 gulden 2 x 16 cm dia midrange zelfde kwaliteit 899 gulden 2 x tweeters dia weet ik niet uit mijn hoofd maar de prijs was 699
en een speciale versterker voor deze speakers dat je zonder filters of crosovers direct kon aansluiten 6 x 100 watt rms 6 kanaals versterker dus 3499 allemaal in guldens dus van dat setje heb ik in totaal 7 keer ingebouwd en de ene keer was voor mij zelf
dit was wel hard maar niet dat de buurt er echt last van had maar hij was echt zo zuiver dat was echt super
en 3 van die auto`s waar ik dit heb ingebouwd die wouden het nog harder daar hebben we toen dit erbij gezet http://www.mitekeurope.com/article.php3?id_article=218
maar dat waren meestal jonge gasten die aleen maar blits wilden doen en de buurt wilden teroriseren.
ach ja kan wel uren zo door blijven schrijven maar eens komt een eind
dus groetjes
hasie