Pioneer VSX-D812 receiver en een Kenwood GE-7030 equalizer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Gromek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2009
Ik heb een Kenwood equalizer gekocht, en wilde deze op mijn
Pioneer multi channel receiver aansluiten.

Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Kan ik de equalizer wel op dit type receiver aansluiten?

Ik wordt helemaal dol van die ellende :-(

Alvast bedankt.

Een Equalizer sluit je aan tussen het signaal. Dus versterker uit > EQ in, EQ uit > versterker in. Sommige apparaten hebben daarvoor aansluitingen die dmv een beugeltje met elkaar zijn doorverbonden (pre out/main in). Als je die niet hebt lukt het misschien om van de tape out van de versterker naar de EQ te gaan, en dan van de EQ terug naar bijv. Tuner of Aux in. In ieder geval werkt dit niet met surround geluid, alleen met een stereo bron.

Samen met de melding van deze reactie, ontving ik ook een berichtje van Pioneer.

Daarin wordt gemeld dat mijn type receiver een ingebouwde equalizer heeft (ook al kun je
totaal niets instellen), en dat het dus helaas onmogelijk is om een externe equalizer aan te sluiten.

Ik heb van alles geprobeerd, en het wil gewoon niet werken.
Niet met het type dat ik heb.

Helaas, dat is echt balen.

Ik zoek nu naar een stereo versterker voor een leuke prijs, die een Tape 2 Monitor schakelaar heeft, dan zou allen gewoon moeten werken.

Ik heb er wel een gezien, maar het is toch weer zo`n 200 euro extra uitgave, die niet geplanned was.

Bedankt in ieder geval voor de reactie.

Ik hoop dat anderen er wel iets aan hebben, of tenminste iets kunnen leren uit mijn ervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan