Pittige vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

balalayka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
heyy allemaal,

ik zit sinds 2 dagen met een probleem.

heb namelijk mijn xp vervangen door vista home premium, dit was een recovery cd voor mn laptop.
alles werkt prima, maar heb geen geluid. Ook bij bureau accessoires tref ik niets! en rechtsonder in het beeldscherm is deze rood gekruist en kan t niet openen. Er staat geen audioapparaat geinstalleerd?:S en bij Apparaatbeheer kom ik BESTURING VOOR GELUID, VIDEO EN SPELLETJES helemaal NIET TEGEN??:confused:

Heb toevallig de CD van mijn moederbord kwijt, maar weet via een programma dat het gaat om ASUS P4S533-E, heb t een en ander gedownload, zoals REALTEK maar het wil niet lukken:( komt het doordat dit een oud moederbord is en niet in Vista kan??

HELP AUBBB!!! Wat kan ik allemaal doen, ik kan XP nu ook niet meer installeren:S omdat ik vista heb:(

Hoi,

Die vraag: of je op die - wat oudere - pc Vista kan installeren, had je je eerst moeten stellen voordat je begon te installeren!!!!.
Drivers zullen voor je 'oude' mobo beschikbaar moeten zijn .... anders heeft het installeren van Vista geen enkele zin.
Dat is bij jou kennelijk het geval.
Bij zaken (o.a.) als Computerland en Paradigit kan je voor zo'n 90 euri nog XP krijgen ........

Laatst bewerkt:
maar ik heb al een xp cd, maar kan deze niet installeren bovenop vista, heb t geprobeerd,

hoe zou ik dit dan kunnen doen, want geld uitgeven hoef ik niet te doen:confused:

Da's het simpelste gedeelte van je vraag.
Zorgen dat in het bios opstarten vanaf CD als eerste staat, vervolgens XP CD erin en opstarten vanaf CD, daarna kiezen voor formatteren alvorens installatie plaatsvindt.

Download en installeer de PC Wizard 2009 Klik en vertel ons wat je aantreft als je op het icoontje van de muzieknoot en het speakertje klikt.

Laatst bewerkt:
opgelost

bedankt voor jullie reacties, heb xp opnieuw geinstalleerd via bios, n beetje gerommeld, maar t is tog gelukt allemaal, heb nu wel geluid:D

Goed te lezen dat alles weer werkt zoals het zou moeten werken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan