• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot / Draaitabel vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

eriksmit1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2016
Berichten
53
Dag allen,

Ik ben bezig met een draaitabel voor huisvesting voor doorberekening aan diverse groepen. Dit lukt echter nu kan het zo zijn dat er 2 of meer mensen gebruik maken van dezelfde kantoorruimte. Ik krijg dan dat Jan en Piet ieder voor 20 vierkante meter in mijn tabel staan. Maar ze zouden er ieder voor 10 meter in moeten staan. De factor tijd is niet belang (hoeveel iemand gebruik maakt van de ruimte).

Is daar een oplossing voor binnen draaitabellen?

Grt,
Erik
 

Bijlagen

  • huisvesting.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 34
Een draaitabel is niks meer en niks minder dan en weergave van de onderliggende datatabel. Dus als je wil dat deze 10/10 laat zien bij gesplitst gebruik dan moet je zorgen dat in de datatabel de m2 per regel wordt aangepast zodat het totaal van de m2 overeenkomt met de omvang van de ruimte

bijv door een kolom gehuurde meters toe te voegen achter de kolom meters en die nieuwe kolom in je draaitabel te tonen. dan weet je altijd hoe groot de kamer is en of iemand deze deels of gheel huurt
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord. Ik dacht het al wel maar onder het motto je weet maar nooit de vraag gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan