• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot, maar hoe vert. zoeken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dek8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dek8

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2018
Hallo!

Vraag: ik heb onderstaande pivot, maar dan iets van 1500 klanten. Dus veel cellen. Ik wil nu de vert. zoeken functie gebruiken om per klant de orders van bv meer dan 200 te sommen. De sommen.als functie kom ik wel uit, alleen - misschien domme vraag - ik moet KLANT A, KLANT B etc voor die vert. zoeken functie in een aparte kolom krijgen. Dat lukt me even niet, kan iemand hierin een zetje geven?

Dank.

Rijlabels Som van bruto omzet
KLANT A
Order 1 100
Order 2 150
Order 3 350
Order 4 200
KLANT B
Order 1 365
Order 2 129
Order 3 409
Order 4 1000
Order 5 123
Order 6 44
Order 7 5678
Order 8 432
Order 9 786
Order 10 654

Als je een pivot hebt, heb je ook gegevens.

Ik zie geen draaitabel (pivot).

zie bijlage

Bijlagen

WAt je kunt doen is het omzet veld ook in het rij bereik van de draaitabel zetten, daarna kan je een waarde filter instellen op groter dan 200

Dan wordt je draaitabel netjes gefilterd op orders met een waarde groter dan 200.
Voor de presentatie verberg je de orderwaardes in het rijbereik. zodat je alleen de ordernummers ziet met de orderwaarde erachter.

zie bijlage

Bijlagen

Bedankt!

Allemaal erg bedankt, dit helpt en het is gelukt!!!

Met SOMMEN.ALS() een draaitabel en een macro. Wijzig in H1 het bedrag en de draaitabel wordt aangepast.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan