RoccoFrits11
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 10 jul 2023
Beste allen,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende:
Onderstaande formule in berekend veld geeft niet de juiste waarde. Bij elke regel waar meerdere orders (>1 boekingsdatum) van toepassing zijn wordt het foutieve percentage weergegeven. Dit komt doordat in mijn document niet de MAX maar de SOM van het contract aantal (HE) wordt gebruikt om het contract volume weer te geven. Hierdoor is het contract volume voor deze meervoudige order consequent te laag.
Zie hieronder het berekend veld:
Mijn vraag is als volgt:
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp. In de bijlage het voorbeeld bestand.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende:
Onderstaande formule in berekend veld geeft niet de juiste waarde. Bij elke regel waar meerdere orders (>1 boekingsdatum) van toepassing zijn wordt het foutieve percentage weergegeven. Dit komt doordat in mijn document niet de MAX maar de SOM van het contract aantal (HE) wordt gebruikt om het contract volume weer te geven. Hierdoor is het contract volume voor deze meervoudige order consequent te laag.
Zie hieronder het berekend veld:
- Berekend veld - Contract volume HE (%)
- =((SOM('Aantal HE'))/MAX('Contract aantal (HE)'))
Mijn vraag is als volgt:
- Op welke manier kan ik bovenstaande formule juist laten werken in berekend veld?
- Bestaat er een manier om een gewogen gemiddelde van het contract volume weer te geven per orderklantnummer.?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp. In de bijlage het voorbeeld bestand.