• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot Tables: Resultaten tonen van twee filters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kloppie24

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Hallo,

Ik heb een Query gedraaid en de resultaten in een Excel Sheet geplakt.
Nu wil ik hiervan een Pivot maken, die twee filters combineert.

Normaliter kun je één filter toepassen, en wanneer je het tweede filter toepast filtert ie:

Filter1 AND Filter2, dus worden de resultaten getoond die aan beide filters voldoen.
Voorbeeld: Kleur = Blauw AND Vorm = Rond

Nu wil ik twee filters gebruiken waarbij de resultaten worden getoond die of aan filter 1 voldoen of aan filter 2, dus

Filter1 OR Filter2.
Voorbeeld: Kleur = Blauw OF Vorm = Rond

Gezien Kleur en Vorm verschillende kolommen zijn, kun je niet beide in één filter stoppen.
Een snelle oplossing zou natuurlijk zijn om twee pivots te maken, één met filter1 en één met filter2, maar ik zou graag beide filters in één pivot willen krijgen.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Een voorbeeld bestandje wil nog wel eens helpen om voor je probleem een oplossing te krijgen.

Voeg drie extra kolommen toe aan je database veld.

1 kolom met het 1e filter en 1 kolom met het 2e filter.

In de derde kolom moet je een formule maken waarin hij een waarde geeft wanneer er in kolom 1 en kolom 2 een waarde is.

Hier kan je in draaitabel dan weer op filteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan