DaviddeV1990
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jul 2011
Beste iedereen,
Onderstaande code wil ik gebruiken om een Pivottable die op een andere lokatie staat te kopieren naar mijn workbook. Helaas krijg ik echter steeds als ik de macro uitvoer de melding "Run-time error '9': Subscript out of range". Als ik vervolgens op 'debug' klik, dan is de regel "Sheets(SheetList(i)).ClearContents" geel gemarkeerd. Wat doe ik fout of wat is er fout aan deze code? Ik heb verder geen verstand van VBA en ik wil het graag opgelost hebben.
Alvast enorm bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
David
Onderstaande code wil ik gebruiken om een Pivottable die op een andere lokatie staat te kopieren naar mijn workbook. Helaas krijg ik echter steeds als ik de macro uitvoer de melding "Run-time error '9': Subscript out of range". Als ik vervolgens op 'debug' klik, dan is de regel "Sheets(SheetList(i)).ClearContents" geel gemarkeerd. Wat doe ik fout of wat is er fout aan deze code? Ik heb verder geen verstand van VBA en ik wil het graag opgelost hebben.
Alvast enorm bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
David
Code:
Sub CopyPvts()
Dim ws As Worksheet
Dim wb As Workbook
Dim SheetList
Dim i As Long
SheetList = Array("Geld", "Consumenteneenheden") ' dit zijn de sheets in het werkboek waarnaar gekopieerd moet worden en die reeds bestaan
Set wb = Workbooks.Open("C:\Users\David\Documents\DraaiTabelGebruikAfprijzing2007.xlsx") ' dit is de pivottable die gekopieerd moet worden
For Each ws In Worksheets(Array("AfprPerFilPerSubgrpPerArtGELD", "AfprPerFilPerSubgrpPerArtCE")) ' dit zijn de sheetnames van de worksheets die gekopieerd moeten worden
Sheets(SheetList(i)).ClearContents
ws.UsedRange.Copy Destination:=Sheets(SheetList(i)).Range("A1")
i = i + 1
Next ws
wb.Close savechanges:=False
End Sub