Pixel error? Rare puntjes ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
219
Als ik mijn pc opstart zie ik niets vreemds. De achtergrond op mijn bureaublad (full colour afbeelding) ziet er prima uit, ook de iconen.Maar als ik software opstart (explorer, word, maar ook geen Microsoft\office programma's) komen er kleine groene puntjes in de zwarte letters te staan. Meestal lijkthet een verticaal patroon. Resultaat: in elke letter ontbreken een paar zwarte puntjes, die zijn groen en dat leest bijzonder irritant. Rondom sommige afbeeldingen zie je ook een contour van groene puntjes. Als ik een printscreen maak zie ik het niet terug op de afbeelding. Het duidelijkst is het bij de menu's. Wat zoufit kunnen zijn, en hoe kan ik dit verwerken?
 
Heb je een TFT scherm, zo ja welk?
Wat is de inhoud van de rest van je systeem.
 
ik denk dat je videokaart dood gaat .
eerst puntjes dan komen er blokjes artefact .
en op een gegeven moment geen refresh rate
twee beelden door elkaar .
maar het kan natuurlijk ook zijn dat er een instelling verkeerd staat .
of update je video drivers eens
 
Wel zo nuttig om te melden: het gaat om een Asus laptop van nog geen jaar oud.
 
Kan een dooie pixel zijn..
zou je eens kunnen testen met de dooie pixel tester.
http://tweakers.net/meuktracker/11675/Dead-Pixel-Tester-2.10.html

Indien het een dooie pixel in je tft betreft moet je de garantie voorwaarden eens doornenem. Bij lose beeldschermen (vooral de B merken) kan wel eens aangegeven worden dat je geen doooie pixel garantie krijgt. Anders informeren bij leverancier.. :confused:
 
Ik heb net op het Nvidia forum een thread gelezen: het gaat wellicht om het 'GPU Balance system'. Alleen weet ik niet hoe ik het uit moet zetten. Het plaatje erbij laat redelijk zien wat ik ook heb.

Zie de link: http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/...SZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWdyZWVu&p_li=&p_topview=1


Ik heb net gekeken of er dode pixels zijn, maar ik kan niets ontdekken. Bovenstaande lijkt toch meer het probleem.
 
Laatst bewerkt:
---

Voor de liefhebber, de oplossing:
De laptop is gerepareerd, de DNS kabel is vervangen. Prima service van ASUS trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan