Pixel Shader op Ati Radeon 9250 AGP kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter jun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jun

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Ik heb de oude Pc van m'n pa gemaakt. Ik heb alle drivers enz gedownload. En alles werkt nu goed, alleen had ik een vraagje op m'n pixel shader. Ik heb een Ati Radeon 9250 videokaart waar Pixel Shader 1.4 opstaat, ik heb ergens gelezen dat er op de 9000 series Pixel Shader 2.0 op kan draaien. Weten jullie of dit klopt?

Hoop snel antwoord te krijgen en alvast bedankt :)

Grtz Jun ;)

Kaarten vanaf de Radeon 9500 hebben Pixel Shader 2.0 ondersteuning.

Laatst bewerkt:
Kan ik m'n Radeon 9250 niet updaten ofzo ? :S

Bedankt voor je antwoord :d

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een vraagje :p. Welke videokaart is beter de Ati Radeon 9250 of de Ati Radeon 9200 Familiy pro? :)

De Radeon 9200 schijnt iets sneller te zijn dan de 9250:

http://en.wikipedia.org/wiki/Radeon_R200

Je kunt overigens nog het programma 3D-Analyze proberen. Je kunt via dit programma instellen dat spellen bepaalde Pixel Shader versies moeten gebruiken of juist moeten negeren. Misschien dat je daarmee toch wat spellen kunt spelen die shader model 2.0 nodig hebben. Let wel dat het inmiddels een verouderd programma is; het werkt waarschijnlijk niet met alle spellen of niet goed.

Deze Pc heeft 2 videokaarten een 9250 en een 9200 pro. Ik heb net de 9200 Pro geinstaleerd drivers gedownload. Alleen nu heb ik er geen pixel shader bij :confused:. Kan iemand vertellen waar ik die kan vinden???

De 9200 en 9250 zijn vrijwel identieke kaarten, daar zit allebei pixel shader 1.4 op. Dit zit in je videokaart.

Kijk ik heb alle drivers gwn geïnstalleerd. Alleen kan ik bijvoorbeeld GTA:SA niet meer opstarten. Met de 9250 kon dat wel. En als ik die systemreqruiments test doe geeft ie gaan dat ik geen pixel shader heb :S

Vreemd, welke driver heb je geïnstalleerd? De laatste versie die geschikt is voor beide kaarten is Catalyst v6.11 (voor Windows XP).

Als ik Catalyst v6.11 wil downloaden geeft ie aan dat ik .Net Framework 2.0 moet downloaden. Maar nu krijg ik een error bij de instalatie bij .Net Framework 2.0 :S
Dat is .Net Framework 1.0 eerst moet downloaden maar daar krijg ik ook een error -.-

Je krijgt die melding over .NET Framework tijdens het downloaden of installeren? Hoe heb je .NET Framework willen installeren? Volgens mij krijg je die ook binnen via Windows Update. Probeer dat eens.

Catalyst Control Center heeft .NET Framework nodig. De Catalyst Control Center heb je niet perse nodig, je hoeft alleen maar de drivers te installeren.

Ik heb m'n Windows Update geupate en nu kan ik .Net Framework wel instaleren. Het control center doet het nu ook. Alleen ik heb alleen 't control center geen drivers.

Verwijder de Catalyst Control Center en installeer de drivers opnieuw. Kies voor een aangepaste installatie en zorg ervoor dat je alleen de display drivers installeert.

Oke, maar ik speel nu op de 9250. En toen ik dat Ati Control center had gedownload stond hij nog steeds op de 9250. Zijn deze drivers hetzelfde?

Mod edit

@jun:Zou je de knop linksonder 'reageer op vraag' willen gebruiken.Nu gebruik je telkens de quoteknop.Dit is niet nodig.
Succes met je vraag.

(topic geschoond van de quotes)

De Catalyst drivers zijn voor meerdere kaarten, de drivers voor de 9200 en 9250 zijn hetzelfde.

De driver is dus wel goed geïnstalleerd, dit is wat je nodig had.

Maar maakt het ook uit dat het Control center er nog opstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan