Pixeltest

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Er moet een programma bestaan waarmee je TFT-schermen kunt testen op pixelfouten.
Vraag: waar kun je dat vinden?

Alvast bedankt,

Pimpernel.

volgens mij is een prima testprogramma je eigen software :

Draai Word en vergroot het scherm tot full screen (wit). Draai Word en verander de achtergrondkleur naar WordPerfect (blauw). Defecte witte / zwarte pixels worden vanzelf zichtbaar bij de gekozen kleuren.

Ga naar het buroblad en neem "geen" achtergrond -> Windows standaard groen en kijk wat je ziet.

Neem zo een paar kleurtjes en voila, je hebt pixelscherp in beeld wat er mis is, of niet.............

Laatst bewerkt:
pixels

Hallo Pasja,

Leuke tip alleen ...... je moet dan wèl Word hebben. De vraag is bedoeld om in de winkel bij aankoop heel eenvoudig een TFT-scherm te kunnen testen.
Maar op mijn hoofdcomputer staat het wel maar ik gebruik geen Word. Toch daarin getest en inderdaad, na enig zoeken lukt dat zij het erg onwennig.
Er is m.i. nog een methode: zorg ervoor, dat er zo weinig mogelijk op je Bureaublad staat (toch al sterk aanbevolen i.v.m. refresh) en laat de Taakbalk automatisch verdwijnen. Als de achtergrond dan ook nog egaal is, bereik je met het evt. verschuiven van paar aanwezige picto's hetzelfde resultaat.
Toch moet daar ergens een klein programmaatje voor bestaan, ik weet alleen niet meer waar?
Bedankt!

Pimpernel.

Word is niet echt noodzakelijk, ik gaf maar een voorbeeldje.

In Windows zit sowieso standaard Paint en daarmee heb je ook al een fors wit scherm.

Monitortest

Freeware-programmaatje gevonden!
Ga naar //www.rvs.uni-hannover.de om evt. een tweetal Nokia-beeldschermtests op te halen. De kleinste - ntest.zip - voldoet uitstekend, is in het Nederlands in te stellen en past op een diskette. Je kunt er alles mee testen, zelfs de aansluiting van het geluid controleren!
Perfect!

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan