pixelverzekering

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsmannetje

Meubilair
Lid geworden
31 dec 2000
Ik wil een nieuwe tft-monitor kopen, maar dan met dode pixelverzekering.
Wie heeft daar ervaring mee en hoe kan je goed testen of je een monitor zonder dodepixels hebt gekregen?

2e vraag. Ik twijfel nog tussen 2 monitors:
BenQ FP937s+, 19"TFT, Zlv/Zw, 8ms, DVI
Samsung 913N 19"TFT Zilver, 8ms, D-sub

De 2e is bijna 90 euro goedkoper..., maar ik zie weinig verschil...

Dat lees ik nu ook ja:p
Zitten volgens mij wel een hoop haken en ogen aan....

Tja, maar 35 euro extra betalen, waarbij je geen risico hebt op dode pixels is natuurlijk niet veel op een monitor van 400-500 euro.
Vind ik althans.

Maar ja, voor de rest heb ik er nog nooit mee te maken gehad, vandaar mijn vraag.

Je kan een monitor testen door hem te bekijken met een egale rode/groen/blauwe achtergrond en je ziet vanzelf dat er een puntje niet meedoet

Jep, maar ik heb wel eens gehoord dat er hulpprogramma's bestaan.

Weet iemand of de Benq zijn prijs waard is? (dus 90 eur duurder)

Je koopt toch ook geen TV met een "doet ie ut of doet ie ut niet verzekering:rolleyes:

Een winkel moet gewoon een goed beelscherm leveren punt uit.
De winkel/verkoper is verantwoordelijk voor eventuele dode pixels.
Omdat de handelaar mogelijk **** rotzooi aan jou verkoopt moet jij dat risico maar gaan verzekeren? Ik ging naar een andere zaak.
Daar ga jij je toch niet tegen verzekeren!

Stel je voor, de volgende keer moet je "Kiet of Dubbel"in zo'n winkel gaan spelen, absoluut te gek voor woorden!:rolleyes:

Ander voorbeeld; ik koop een nieuwe wagen, en de verkoper zegt; wilt u nog een verzekering van €100 afsluiten voor het geval uw nieuwe auto beschadigd is als deze bij mij aankomt vanaf de fabriek.....
Om te lachen toch!:evil:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door swieb
De winkel/verkoper is verantwoordelijk voor eventuele dode pixels.
Omdat de handelaar mogelijk **** rotzooi aan jou verkoopt moet jij dat risico maar gaan verzekeren? Ik ging naar een andere zaak.
Daar ga jij je toch niet tegen verzekeren!

:confused: Sorry dat ik het zeg maar je slaat de plank een beetje mis qua LCD en TFT scherm, je kan dit niet vergelijken met een auto, een auto kan je namelijk repareren als er iets stuk aan is, een transistor die niet meer mee werkt in een scherm niet.
Een TFT scherm van bijvoorbeeld 1024x768 heeft 2.366.208 transistoren die het alllemaal moeten doen, is er 1 tje stuk dan heb je al een gekleurde stip in beeld, en dit is niet meer te herstellen.
De fabricage van dit soort schermen is een enorm lastig process, daarom zijn ze ook zo duur, omdat ze in de fabriek al een percentage moeten weggooien omdat er al dode pixels inzitten al ze van de band af rollen, 1 miniscuul stofje tijdens het fabricage proces en er is weer een schermpje mislukt.
De kans dat een transistor het begeeft na een aantal branduren is ook groot, dus zo'n verzekering is echt geen overbodige luxe.

:p En wat kan een winkelier hier nou aan doen?, het enigste wat hij weet is hoe hij die doos uit China moet overhandigen met een glimlach en hoe hij het bedrag op de kassa aan moet slaan.

:-) Ik neem aan dat de verzekering in gaat als de garantie periode verstreken is....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan