Plaatje en externe tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0680

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Berichten
50
Heb een vraag, ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is :
Ik wil een pagina maken met daarin een plaatje, ik wil dat als de pagina wordt geopend zou ik willen dat de pagina automatisch verkleint naar het formaat van het plaatje.. dit moet nog wel redelijk te doen zijn neem ik aan. (Het plaatje mag gewoon als background staan.)

verder zou ik willen dat er bovenop het plaatje een tekst staat die nog kan worden aangepast, vanuit een extern bestand, txt of html maakt niet uit.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft..
 
Na even puzzelen heb ik de oplossing. Een normaal HTML bestand en het externe bestand is een JavaScript bestand:


pagina.html
HTML:
<html>
<head>

<title>Pagina titel</title>
<script type="text/javascript">
<!--

var afbeelding = new Image();
afbeelding.src = "afbeelding.jpg";
var breedte = afbeelding.width;
var hoogte = afbeelding.height;

//-->
</script>
</head>

<body background="afbeelding.jpg" onload="top.resizeTo(breedte + 29, hoogte + 147);">

<script type="text/javascript" src="tekst.js"></script>

</body>
</html>

tekst.js
Code:
document.write("Dit is de tekst over de afbeelding.");


afbeelding.jpg vervang je door jouw plaatje.
 
Dank je wel, werkt in principe..

nu nog ff uitvinden hoe ik in java tekst ed kan aanpassen... maar dat zal wel ergens te vinden zijn..
 
Let op: Noem Javascript NOOIT Java! Dit is iets heel anders!

En de tekst veranderen is heel simpel. Je zet gewoon in het Javascript-bestand dit:

document.write(" Hier de tekst! ");

Je kunt alleen geen enters of dubbele aanhalingstekens gebruiken. (Gebruik <br> en &quote;)
 
Ik bedoelde het aanpassen van kleur ed.. maar daar ben ik uit, Dat heeft niks met die Javascript te maken dat kan gewoon in de HTML..

Nogmaals dank, ben er nu helemaal uit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan