plaatje en link

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_djel

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Ik heb een achtergrondplaatje gemaakt in Photoshop (CS). En nu wil ik een gedeelte daarvan een link van maken, kan dat in Dreamweaver. Of moet ik gewoon tekst in typen etc etc....

Zo ja , hoe?

mvg.

Jelmar

Dit kan in dreamweaver, door over het plaatje een hotspot te maken. Wanneer iemand dan op deze hotspot klikt, wordt er een link geopend.

Hotspots kun je maken door op het plaatje te klikken en dan op het pijltje rechtsonder bij de properties. Daarna klik je op een van de hotspot tools (de figuurtjes).
Hier kun je het tenminste bij de versie van dreamweaver die ik heb vinden, weet niet hoe dat in andere versies zit.

Zit volgens mij in alle dreamweaver versies, in de oudere versies zit het geloof ik wel op een andere plaats, maar ff zoeken in de "help" doet wonderen denk ik..zoeken naar "Hotspot"

Dit kan je dus alleen doen als je het plaatje er los invoegt, want ik had hem namelijk ingesteld als achtergrondplaatje.

Kan je net als in frontpage het plaatje ook los bewegen/verschuiven, want als ik het plaatje invoeg, klopt het niet meer met het geheel.

Uiteraard.. leg de layer op de plek waar je een link wilt hebben. Plaats een transparante gif in de layer en geef de gif een groote en maak er een link van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan