Plaatje in Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hallo iedereen. Heb ik net het ene probleem opgelost kom ik het volgende tegen.

Ik ben deze database aan het maken om mezelf en een paar vrienden. En in principe is hij nu klaar maar ze vragen of het mogelijk of de cover van de desbetreffende film te laten zien.

Het liefst het plaatje op internet maar wel te zien in het formulier. of via een bestandje in een specifieke map.

Ik weet niet hoe ik dit in het formulier moet krijgen. Graag hulp.

Je kunt wel een plaatje van een bestand gebruiken maar dan moet het .bmp filetje zijn,

Dat heb ik inderdaad ontdekt.

Maar ik wil graag weten hoe ik die in een formulier die ik in vul met gegevens over een film er in kan krijgen en ook bij deze film gekoppeld blijft.

In de tabel waar je films staan een veld maken voor afbeeldingen en dan dit veld ook op je form publiceren het enige probleem is wel dat al je het echt netjes wilt krijgen moet alles het zelfde formaat zijn.

Eventueel kun je het misschien pikken van de noordwind(Standaard voorbeeld) database

In de tabel waar je films staan een veld maken voor afbeeldingen en dan dit veld ook op je form publiceren het enige probleem is wel dat al je het echt netjes wilt krijgen moet alles het zelfde formaat zijn.

Dat lukt me wel. Maar dan roep ik het formulier op en dan. Ik kan al mijn velden invullen of ergens uitkiezen maar dat lukt niet met met een plaatje.

Maar is het misschien mogelijk dat je het figuur verwijst naar een bepaalde map op je harde schijf.

Laatst bewerkt:
plaats anders ff een zipje als bijlage dan zal ik kijken of ik je makkelijk verder kan helpen.

Laatst bewerkt:
Hier heb je het bestand.

Ik heb alleen net weer de velden uit het formulier weggegooid omdat het met niet lukte.

Het is nog wel Access97 aangezien ik veel op mijn werk probeer te maken. En daar hebben ze alleen nog maar Access97.

PS. Je mag hem verbouwen hoor.

Laatst bewerkt:
plaatje

je moet in de tabel een colom hebben met een naam b.v afbeelding en als gegevenstype
ole opject. voeg dit toe aan je formulier. Open het formulier in de normale weergave, dan klik je met rechts op het afbeeldings veld. kies dan bidmap afbeelding. in het tekenscherm dat dan geopend wordt kies je in het menu bewerken "plakken uit" zoek nu de afbeelding en geef ok.
Afhankelijk van de ruimte die je wil gebruiken in je formulier moet de afbeelding niet groter worden dan tussen de 100x 100 of 300x 300
succes
het hoeft niet per ce een bmb file te zijn

Laatst bewerkt:
Proberen

Henk ik zal het morgen proberen op kantoor

Dat doet hij wel

Dat werkt inderdaad maar is er een manier waarbij je dit automatisch kan regelen en ook meteen om de grote van het figuur passend te maken.

foto's

Dat zou ik niet kunnen zeggen. het is misschien een beetje omslachtig, maar het werkt wel.
met het gratis programma "ezthumbs" kun je een heleboel foto's tegelijk verkleinen in de maat die je wil hebben. Daarna is het al een stuk simpeler. Op de site
www.fookes.com/ezthumbs/ kun je het programma downloaden. Het is freeware.
succes

opgelost

Ok Dan is alles nu opgelost.

Bedankt tot ziens tot het volgende probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan