• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje invoegen met een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen idee waar dat aan zou kunnen leggen. misschien dat het aan die Controlesource legt, wat staat er in cel A10, het lijkt wel of hij daar een waarde vandaan haalt. Ik denk niet dat het wat uitmaakt, maar probeer het eens met dit;
If CheckBox1.Value = True Then
Range("A1").Select
Selection.Copy
Range("A4").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
End If

Ik zie dat je een Userform gebruikt, unload je die wel, of Hide je hem alleen maar. Meer kan ik niet bedenken.

Okee Huijb .... had die waarde in de ControlSource weggehaald. Vreemd genoeg werkt het dan wel goed.

In cel A10 stond niets ..... daar komt iets te staan als je op het vakje in de checkbox klikt. (true/false)

Kan nu in ieder geval aan de slag om mijn cd-collectie te archiveren.

Bedankt voor je hulp en geduld. ;)

Hujb,

Ik heb deze code ook kunnen gebruikt voor mijn database. Het werkt goed als ik deze code voor een macrobutton gebruik maar als ik deze code voor een Command button gebruik geeft hij een foutmelding.

Code voor de Macro knop:

Sub t()
ScreenUpdating = False
fileToOpen = Application _
.GetOpenFilename("JPEG-Afbeelding (*.jpg), *.jpg")
If fileToOpen <> False Then ActiveSheet.Pictures.Insert(fileToOpen).Select
End Sub

Code voor de Command Button:

Private Sub CommandButton1_Click()
ScreenUpdating = False
End Sub

Bijlagen

Jhon alle twee de knoppen werken gewoon bij mij. Ik heb Office2000.

Ik gebruik NT Excel 97 SR-2 (op mijn werk).

Als ik op de commandbutton klik dan verschijnt wel het venster om de foto in te voegen maar als ik dan een foto selekteer en op open klik dan komt de foutmelding. Als ik nu op Debug klik dan is het vetgedrukte geel aangegeven.

Private Sub CommandButton1_Click()
ScreenUpdating = False
End Sub

Of de code moet anders zijn omdat het NT of Excel 97 is, of ik doe toch iets verkeerd. Maar wat???

Bijlagen

• foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    8,9 KB · Weergaven: 103
Jhon open eens de VBA editor en klik op Extra en dan op verwijzingen(references). Vertel dan eens wat daar aangevinkt staat.

References

Dat wat nu zichtbaar is, is alles wat aangevinkt staat.
Zie foto

Bijlagen

• references.jpg
    references.jpg
    26,6 KB · Weergaven: 90
Dat ziet er normaal uit. Ik moet vannacht werken, en op het werk hebben we ook NT/Office97, dus zal ik het daar eens testen en proberen op te lossen.

Ik ben nu thuis en heb het hier ook even getest maar hier werkt ook alles goed. Getest in Win ME en Win XP, beide ook met office 2000.

Maandag heb ik middagdienst en kan dan pas weer testen op NT.

Je zult je wel afvragen waarom ik dan niet gewoon het Macro knopje gebruik!!! Dit omdat ik een database heb met B.V. 2 tabbladen (sheet A en sheet B). Op Sheet B komt de Commandbutton (voor het invoegen van de foto), op sheet A staat een macro button die: Sheet B kopieerd naar een nieuwe map. Maar het knopje op sheet B moet dan wel nog werken.
Als ik nu een Macro knop in sheet B heb dan blijft de code in de orginele file staan en wordt niet meegekopieerd (de macrocode staat n.l. in een Module).
Als ik in sheet B een commandbutton heb dan staat de code ook in sheet B (in VBA) en wordt deze meegekopieerd.

Ik zal zelf ook eens verder kijken, misschien vindt ik iets in de Nederlandse versie van de VBA help. Is iets makkelijker lezen voor mij dan de engelse versie op het werk.

Hiermee kan je modules kopieren;

Sub CopyModule()
ThisWorkbook.VBProject.VBComponents("basMain").Export "Module1.bas"
With Workbooks("Test.xls").VBProject
.VBComponents.Import "Module1.bas"
.VBComponents("Module1").Name = "MyModule"
End With
Kill "Module1.bas"
End Sub

Zie hier: http://www.excel-center.com/mailing/013398h.htm

Ik heb deze code even getest. maar toen ik de naam van het tabblad wilde aanpassen en daarna opslaan kreeg ik een virus melding!!!
Heb het daarna nog 2 maal gedaan en weer kreeg ik de virusmelding!!!!

Komt denk ik door die VB components/project, dat lijkt me dan geen optie. Ik loop vannacht die eerste code even na.

Ik geef ook de voorkeur aan die andere optie. Krijg met deze code 3x virusmelding en dan werkt het nog niet goed.
Daarbij komt nog eens, mijn database is vergrendeld voor weergave en dan denk ik dat de Module niet wordt meegekopieerd. Maar de code in de sheet wordt wel meegekopieerd.
Ik ga nu Off line omdat ik géén kabel heb en de telefoonkosten waren de vorige keer al wat aan de hoge kant.

Vannacht even op mijn werk getest, en daar werkt het ook niet. Nu kwam ik er wel achter dat als je de code in de sheet zet, hij wel meegekopieerd wordt, dus zowel de code als de macroknop gaan dan mee. Ik hoop dat het een oplossing is.

Ik ga dit morgenavond op het werk ook even testen. Mocht dit bij mij ook werken dan is dit de oplossing. Ik laat wel even weten of het werkt.

huijb Thanx so far.

Ik heb dit nu op het werk getest en het werkt, MAAAR als ik op de macrobutton klik (in het nieuwe gekopieerde tabblad) dan gaat de orginele database ook weer open!!! De macro code heb ik in de Sheet gezet en deze wordt ook meegekopieerd.
Als ik naar de code van de macroknop (op de nieuwe sheet) kijk dan zie ik dat deze gelinkt is naar de orginele database!!!!
Heb je enig idee hoe ik deze verwijzing naar de orginele sheet wegkrijg???

Bijlagen

• code foto invoegen.jpg
    code foto invoegen.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 88
Ik heb even een aantal dingen geprobeerd, helaas zonder resultaat. Dus ik zou het niet weten sorry. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan