• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plaatje laten verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drontenfm

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
43
Hallo mensen,

Ik heb 2 vraagjes ik hoop dat iemand maar daarbij kan helpen.

Vraag 1:

Ik ben een offerte aan het maken met een kieslijst in cel C11, die zijn informatie haalt uit blad 1. Als in C11 een ander merk/type wordt gekozen, dan gaat onder de informatie automatisch veranderen, maar graag wil ik daar ook een plaatje bij cel C70 t/m C75, het plaatje moet hij dan uit blad 1 halen. Is dat mogelijk?

Vraag 2:

Voor dit zelfde formulier wil ik graag dat als in cel C11 een ander merk/type wordt gekozen eigenlijk de hele lijst uit blad 1 (bereik C1 t/m C99) met horizontaal zoeken wordt neergezet en niet dat ik cel voor cel moet instellen

Alvast bedankt,
Alexander
 

Bijlagen

  • Offerte.rar
    86,1 KB · Weergaven: 31
Die vraag begrijp ik niet goed. Je hebt toch al werkende HLOOKUP? Wat is er mis met deze formule?

Hij werkt wel goed, maar nu moet ik telkens als er iets bij komt weer cel voor cel instellen, is het ook mogelijk om gewoon een bereik ervan te maken? dus dat je bijv aangeeft ik wil cel c2 t/m c99 in 1 keer

groetjes,
Alexander
 
Hij werkt wel goed, maar nu moet ik telkens als er iets bij komt weer cel voor cel instellen, is het ook mogelijk om gewoon een bereik ervan te maken? dus dat je bijv aangeeft ik wil cel c2 t/m c99 in 1 keer

groetjes,
Alexander

Ja dit kan.

Selecteer dat bereik, en naast de formulebalk in het naamvak, kan je een eigen gekozen naam ingeven.

Die gebruik je dan in elk van de formules.

Gebruik Bewerken > Vervangen om het bereik te vervangen in de formules door de naam. Dan hoeft je het niet helemaal in te typen.

Wigi
 
Ja dit kan.

Selecteer dat bereik, en naast de formulebalk in het naamvak, kan je een eigen gekozen naam ingeven.

Die gebruik je dan in elk van de formules.

Gebruik Bewerken > Vervangen om het bereik te vervangen in de formules door de naam. Dan hoeft je het niet helemaal in te typen.

Wigi

zou je misschien een voorbeeldje kunnen doen van 1 rij, lukt mij niet helemaal,

alvast bedankt
 
Stel dat je op het andere blad de naam Gegevens gebruikt, dan doe je

Bewerken > Vervangen

Vervang: 'Blad 1'!$A$1:$H$9

Door: Gegevens

Vervolgens hetzelfde maar dan

'Blad 1'!$A$1:$H$30

vervangen door Gegevens.

Zo tot alle vervangingen gedaan zijn.

In het vervolg moet je dan enkel zien dat Gegevens naar het juiste bereik verwijst.

Wigi
 
Beter zou eigenlijk zijn om in D11 te zetten:

=VERGELIJKENC11;Merk.Type;0)

Vervolgens in A14:

=INDEX(gegevens;2;$D$11)

en analoog voor de andere formules. Gaat een beetje werk zijn in het begin maar nadien toch beter. Eventueel zet je die 2 in een verborgen kolom een refereer je daaraan in de formules. Dan kan je de formule gewoon doortrekken naar beneden.

Wigi
 
Beter zou eigenlijk zijn om in D11 te zetten:

=VERGELIJKENC11;Merk.Type;0)

Vervolgens in A14:

=INDEX(gegevens;2;$D$11)

en analoog voor de andere formules. Gaat een beetje werk zijn in het begin maar nadien toch beter. Eventueel zet je die 2 in een verborgen kolom een refereer je daaraan in de formules. Dan kan je de formule gewoon doortrekken naar beneden.

Wigi

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik begrijp 1 ding niet, het gaat om het volgende:

Eventueel zet je die 2 in een verborgen kolom een refereer je daaraan in de formules. Dan kan je de formule gewoon doortrekken naar beneden.

Zou je hier misschieneen voorbeeldje van in een bestand kunnen zetten?, of misschien nader uitleggen.

Alvast bedankt
 
Zie bijlage

Formule kan je gewoon doortrekken, vervolgens deleten waar er geen hoeft te staan.

Wigi
 

Bijlagen

  • Offerte.zip
    87 KB · Weergaven: 20
Zie bijlage

Formule kan je gewoon doortrekken, vervolgens deleten waar er geen hoeft te staan.

Wigi


Bedankt, maar eigenlijk is dit niet helemaal zoals ik het bedoelde.

Aangezien de hoofdcategoriën waaronder basisfuncties, in blad in kunnen verschillen qua hoogte, zou ik graag willen dat ik in een keer bijv bereik c2 t/m c99 zou kunnen invoegen bij het kiezen van een merk/type uit de keuzelijst.

Is dat ook mogelijk?
 
Dit kan, maar dan zul je de "lege rijen" ook moeten zetten in het blad1. Zo zal je dan elke rij ophalen en ontbreken er geen rijen. c2 t/m c99 heb je trouwens niet meer nodig in die vorm: je gebruikt de naam Gegevens, en vervolgens de juiste kolom daaruit (dmv. extra formule in D11.)
 
Dit kan, maar dan zul je de "lege rijen" ook moeten zetten in het blad1. Zo zal je dan elke rij ophalen en ontbreken er geen rijen. c2 t/m c99 heb je trouwens niet meer nodig in die vorm: je gebruikt de naam Gegevens, en vervolgens de juiste kolom daaruit (dmv. extra formule in D11.)

zou je hier misschien nog een voorbeeldje van kunnen maken?

en is het dan ook mogelijk, als de gegevens op cel A54 komen automatisch verder te gaan bij A 70?

En of het ook mogelijk is de opmaak uit die cellen mee te kopieren?
 
zou je hier misschien nog een voorbeeldje van kunnen maken?

en is het dan ook mogelijk, als de gegevens op cel A54 komen automatisch verder te gaan bij A 70?

En of het ook mogelijk is de opmaak uit die cellen mee te kopieren?

Kopieer ineens die cellen dan... Met formules ga je geen opmaak overnemen hoor.
 
Nogmaals, je moet de INDEX functie gebruiken zoals eerder al voorgesteld.

Die functie heeft 2 argumenten: rij en kolom. Kolom haal je op met de formule in D11. De rij kan je ingeven in een (evt. verborgen) kolom. Je zal dan bv. op rij 54 nog een bepaalde nummer zetten, en de volgende nummer (eentje hoger) komt dan op rij 70.
 
Nogmaals, je moet de INDEX functie gebruiken zoals eerder al voorgesteld.

Die functie heeft 2 argumenten: rij en kolom. Kolom haal je op met de formule in D11. De rij kan je ingeven in een (evt. verborgen) kolom. Je zal dan bv. op rij 54 nog een bepaalde nummer zetten, en de volgende nummer (eentje hoger) komt dan op rij 70.


ok bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan