plaatje + tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
hallo, ik heb een poerpoint presentatie gemaakt. Ik heb daarin verwerkt plaatjes met een onderschrift. Dat onderschrift heb ik gewoon simpel gedaan met een tekstvak. Maar als ik nu de diashow bekijk. Dan komt die tekst er al te staan. Is er een mogelijkheid de tekst aan een plaatje te koppelen, dus als het plaatje verschijnt dat dan pas de tekst verschijnt. ik werk met pp 2003

Bewerk het plaatje in een grafisch programma, zodat de tekst deel uitmaakt van de afbeelding. In Paint Shop Pro kun je daarvoor het canvas uitbreiden zodat je onder je plaatje extra ruimte krijgt. Die ruimte geef je de gewenste achtergrondkleur en vervolgens zet je de tekst erin.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
In Paint Shop Pro kun je daarvoor het canvas uitbreiden zodat je onder je plaatje extra ruimte krijgt. Die ruimte geef je de gewenste achtergrondkleur en vervolgens zet je de tekst erin.

Idem voor Photoshop. Ook de nieuwste versie van IrfanView (gratis) heeft deze optie: image -> canvas size.

http://www.irfanview.com/

ojah, ik snap het, bedankt het werkt. Ik trouwens nog een andere manier gevonden. Als je alles selecteert, dus het plaatje en de tekst. En dan opslaan als afbeelding doet. En dan die afbeelding weer plakt krijg ej het ook. Maar met photoshop kun je het mooier doen vind ik. Bedankt!:thumb:

En als je in powerpoint nu eerst het plaatje laat komen en daarna pas de tekst zou dat niet mooier zijn.

Dus klik plaatje klik tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan