plaatje uit word-bestand opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaatjee

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Het leek mij heel makkelijk maar het is me tot nu toe nog niet gelukt.

Ik probeer een plaatje uit een word bestaan op te slaan als Jpg of een ander bestandsformaat, zodat ik dit plaatje zelf ook ergens kan toevoegen of bijvoorbeeld als achtergrond gebruiken.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Als je op een afbeelding met rechts klikt, krijg je een keuzemenu, kies dan "Kopieeren", open Paint en kies daar "Plakken", daarna kun je het plaatje opslaan.

Hai John, :D (leuk dat je jou oude naam weer terug hebt)

Jou tip is opzich goed maar zorgt vaak voor kwaliteitsverlies wanneer je de inhoud van het klembord in Paint plakt..

@ Vaatjee
De beste methode is het document opslaan als Webpagina (HTML)

Op die manier wordt het plaatje door Word zelf geconverteerd naar een afbeelding zonder kwaliteitsverlies..

Dus menu Bewerken/Opslaan als/
Bij Opslaan als kies je; Webpagina (*.htm, *.html)

See Yah! :thumb:

Ik heb al geprobeerd om hem om te slaan als webpagina, dat lukt ook wel, maar vervolgens als ik dan met mijn rechtermuisknop erop druk kan ik niet voor de optie afbeelding opslaan kiezen. Ik krijg wel dezelfde opties die ik normaal krijg als ik een afbeelding opsla, maar nu zijn die mogelijkheden niet dik gedrukt, zeg maar.

Het opslaan in paint is wel gelukt, maar inderdaad met kwaliteitsverlies. Heeft iemand nog een idee, hoe ik de bovenstaande optie wel werkend kan maken?

Hai, :D

Als je hem met opslaan als opslaat als webpagina Keuze *HTML/*HTM dan zie je dat word niet alleen een HTML pagina aanmaakt maar daarnaast ook een extra Map/folder..(op de locatie waar jij hem opslaat)

In die map zitten de plaatjes en andere bestanden welke je er zo uit kunt halen...

Dus nogmaals via bestand/opslaan als!

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan