Plaatje wordt lichter weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorryt

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2010
Hallo,

Bezig met een nieuwe website, ben ik tegen een probleem aangelopen. Ik heb net de achtergrond gefotoshopt, maar wat iig firefox en chrome doen, is dat ze de afbeelding lichter weergeven dan dat ze werkelijk zijn. Op zich niet zon probleem, maar ze maken hem dusdanig licht, dat het gewoon verschrikkelijk lelijk en onprofessioneel wordt. Weet iemand hoe dit komt, of hoe dit te verhelpen is?

Groetjes,

Alleen firefox en chroome, of alle browsers?
En heb je (een pagina met) die afbeelding mischien online staan?

Dit zijn de enige 2 Brouwers die ik tot mijn beschikking heb op dit moment, de andere dus nog niet getest... Nog niet, maar zodra je de afbeelding via windows photo vieuwer bekijkt zie je hem wel normaal, maar zodra je hem via chrome of firefox (de pagina of het plaatje) opent, is die dus licht....

Wat voor een bestandstype is die afbeelding? (de 3 letters achter de punt zoals afbeelding.jpg, .png, .psd enz...)

Ik snap wat een bestandstype is toch bedankt voor de korte uitleg xD
gewoon .jpg

Heb je misschien een link, want een foto (in dit geval een plaatje XD) zegt meer dan 1000 woorden

groeten vreugde

Ja, want ik heb nu eigenlijk (ook) geen idee hoe het komt...

En een printscreen van hoe ie er wel uit moet zien?
Trouwens, ook effe een printscreen van hoe ie er bij mij uitziet in google chroome:
http://files.alsatis.nl/herobo.png
Just

EDIT: ik kom er net achter dat hij er inderdaat donkerder uitziet in IE9... Gek. Kijk er vanmiddag wel even naar.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem even opnieuw opgeslagen met Paint.NET en nu klopt ie wel in Chroome en hij is gelijk wat kleiner geworden.
Nieuwe versie: http://files.alsatis.nl/achtergrond3.jpg
Ik denk dat het aan het te hoge aantal pixels per cm lag die sommige browsers niet aankunnen.
Just

Dat zou heel goed kunnen! Heel erg bedankt, ik ga het even testen.

Dankjewel het werkt. Maar nu moet ik in photoshop even de dat gebeuren aanpassen, omdat ik het anders nooit meer kan bewerken. Weet je hoe dat moet?

Ik ben ook echt een ramp hoor. Dit is gewoon een kleur. Met 2 radnkjes een verf spat brush een leuk lettertype. Dat andere ding is ook een oud papier brush en 2 plakbandjes van een tutorial.

Ziet er toch leuk uit :p
En ik ben daar al helemaal een ranp mee.
Maruh, succes verder. Ik vind het trouwens wel grappig dat we elkaar helpen :D
Just

Jaa wel lekker dubbelop:eek:
Wat was trouwens die site waarmee je dat deed?

We helpen elkaar dubbelop. De site waarmee je de afbeelding had veranderd, waardoor het wel kon.. Of was het geen site?

Aha, ja inderdaat, en het was geen site maar het programma Paint.NET. Is gratis en nederlandstalig, probeer het ook eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan