Plaatjes in rapport afhankelijk van Ja/Nee-vinkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonnetje85

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
In mijn formulier (in te vullen door niet-zo-handig-met-acces-mensen) heb ik een aantal vinkjes staan (subformulier)
Deze vinkjes komen terug in de tabel "Logo" waarin op elke regel een bijlage staat
De kolom met Ja/Nee heet "Plaatje" en de bijlage heet "Logo"
In mijn rapport met de bijlage afhankelijk van het vinkje wel of niet worden afgedrukt

In een oude vraag vond ik de code
Code:
If Me.Checkbox.Value = True Then
     Me.PictureBox.Visible=True
     Me.PictureBox.Height=100
Else
     Me.PictureBox.Visible=False
     Me.PictureBox.Height=0
End If

Is het de bedoeling dat ik de "Me" vervang door "Plaatje" en "Logo"?
Als ik dit namelijk doe krijg ik de foutcode:

Compileerfout: Kan methode of gegevenslid niet vinden

Hij selecteerd dan .CheckBox (de hoofdletters maakt hij zelf, deze kan ik niet zoals in de code op kleine letter zetten)

Me is de verwijzing naar het rapport, en die mag dus in ieder geval niet weg. Typ je na Me een punt, dan zie je een lijst met beschikbare objecten. Typ je dus na de punt een 'l', en daarna een 'o' dan zie je vermoedelijk Logo staan als object. Inderdaad moet dat dus in de plaats van PictureBox komen, al kun je het object met het Logo natuurlijk ook de naam PictureBox geven, dan werkt de code gelijk goed en hoef je niks aan te passen. Jouw keuze!
De code moet je neerzetten bij de gebeurtenis <Bij opmaken> van de detailsectie, maar dat wist je vermoedelijk al wel.

Voor zover een heel eind gelukt, het rapport ziet er helemaal goed uit als alle vinkjes aanstaan, of allemaal uit
De afdrukvolgorde is van boven naar beneden, en dan van links naar rechts
Ik heb 8 rijen en 6 kolommen, dus 48 plaatjes (identieke)
Als ik nu willekeurig vinkjes uitzet, verdwijnen NIET op de zelfde positie de plaatjes
Ik heb nu 8 en 16 uitgezet (dus eigenlijk de onderste van de eerste 2 kolommen)
Maar positie 6 en 14 (dus 3e van onderen) zijn nu leeg... Hoe kan dit?

Waarchijnlijk het probleem al gevonden:
Ik heb de hele tabel leeggemaakt op het eerste item na, en alles opnieuw gevuld
en nu doet hij het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan