plaatjes op juiste plek zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik ben bezig met een website te maken in HTML.
Het lukt vrij aardig, alleen heb ik moeite met het op de juiste plek zetten van plaatjes, animated gifs of javascripts.
Ik weet dat je dat kunt aangeven met HEIGH en WIDTH.
Alleen verspringt regelmatig dan de tekst.
Wie kan mij uitleggen hoe ik plaatjes etc precies op die plek kan neerzetten zonder dat alles verspringt?

Onne

Ik werk nogal veel met tabellen. Dan kun je alles wel goed positioneren.

Ik maak mijn internetpagina's met GoLive (adobe) en daar kan ik een raster inzetten waar ik alles op uitlijnen kan zoals ik dat wil.
Je kunt je internetpagina dan in html tekst bekijken en dan weet je gelijk hoe het moet.

Laatst bewerkt:
Hallo Anni

Waar kan ik dat programma GoLive downloaden?
En is het moeilijk om er mee te werken?

Onne

Golive is van Adobe en kost geld (veel geld!)
Het is bedoeld als een professioneel ontwikkel/design tool en is dus niet echt laagdrempelig.

Je bent zeker wel een maandje verder voordat je het programma onder de knie hebt.

t.

Oei Onne, Golive is geen Freeware wat je zomaar van het internet kunt downloaden. Het is een programma van ADOBE ( bekend van o.a. Photoshop en Acrobat) om internetpagina's mee te maken.
Golive is niet echt moeilijk maar ook geen piece of cake, het kost wel even tijd om wegwijs te worden.
Ik weet niet of je zelf een programma hebt om internetpagina's te maken maar die zal dan toch ook wel de mogelijkheid hebben om deze in HTML tekst weer te geven.
Ik ben begonnen ooit met internetpagina's te maken in Netscape 4.7. In Netscape zat toen behalve Navigator (de browser) ook Netscape Composer. Als je met een internetpagina naar Composer ging dan kon je de pagina bewerken en ook zien hoe de HTML codering is van de pagina. Netscape Composer is simpel te begrijpen, je kunt er geen echte profi pagina's mee maken maar het is wel leerzaam en een leuke start. Netscape is wel gratis te downloaden.
Netscape

Hopelijk heb je wat aan deze info.

gr.
Anja

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan