Plaatjes uit Access-database laten zien in Form

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikekiwi

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2004
Ik heb een klein Access-databaseje gebroddeld; qua opbouw erg simpel (1 tabelletje) en een invulformuliertje op een form met twee tabbladen. Bij sommige records wil ik een bmp-tje laten zien en de link naar het bmp-tje wordt in een veld opgeslagen.
Nu wil ik op het tweede tabblad dan de inhoud van het bmp-tje laten zien.
Het stomme is dat ik dit werkend heb gekregen, maar sinds ik wat met die tabs aan het rommelen ben gegaan, krijg ik het niet meer voor elkaar.

Dit is de VBA-code op het tabblad waar het plaatje moet komen:
Code:
Private Sub Form_Current()
         On Error Resume Next
         Me![ImageFrame].Picture = Me![plaatje]
      End SubPrivate Sub Form_Current()

En dit hangt aan het invoerveld van het formuliertje:
Code:
Private Sub Text43_AfterUpdate()

On Error Resume Next
         Me![ImageFrame].Picture = Me![plaatje]
End Sub

Ik heb het gedaan n.a.v. deze link http://support.microsoft.com/?id=148463

Iemand een idee waarom het niet meer werkt?

Alvast bedankt...

Hai, :D

Geen idee waarom het bij jou verkeerd gaat!

Maar je hebt het mooiste voorbeeld al in huis.
Open Access en ga naar Menu/help/voorbeelddatabases en open de database Noordenwind.

Sluit het Splash scherm en ga naar het databasevenster (niet het schakelbord)

Ga naar Formulieren en dubbelklik op formulier: "Medewerkers"

Nu krijg je exact hetgeen te zien wat jij wilt dus zou zeggen kopieer hun methode over? (Beter goed gejat als slecht verzonnen!) ;)

Succes! :thumb:

thanks Joost!

Het is een iets andere benadering, maar toch ook wel handig. Heb het nu letterlijk gekopiëerd naar mijn database, maar 't werkt nog net niet goed.
Alhoewel ik de properties van het Bound Object Frame exact gelijk heb gemaakt met de Noordenwind-database en ook in de tabel heb vermeld dat het een ole-object is, laat hij toch het plaatje niet goed zien.
Het opslaan en weergeven werkt op zich wel, maar ik zie het plaatje als icoontje (en nee, ik heb bij het toevoegen van het object geen vinkje gezet bij "Display as icon").

Zie hier: Screenshot

Enig idee??? Iemand?

Yepz het is een andere benadering maar de code is behoorlijk solide dus zou hem zekers overnemen!

Aan de hand van de gegeven informatie kan ik zo niet vertellen wat het probleem bij jou is..:(

Wellicht kun je een uitgeklede database maken waarin hetgeen zit tot hoever je gekomen bent en wellicht kun je hem dan even (gezippt) hier neerzetten..

Als een ander het wel weet dan is het nu het moment om in te grijpen...:thumb:

Zie bijlage...ben er nu ook achter gekomen dat sinds mijn laatste update (nou ja, gepruts kan je het ook noemen...;-) )hij maar 1 plaatje opslaat en dat 1e plaatje bij alle records laat zien ipv dat je bij elk record afzonderlijk een eigen plaatje kan toevoegen...

Ben niet zo ervaren hiermee (maar dat was al gebleken denk ik :D ) dus ik zal daarin zelf wel een misteekje gemaakt hebben

De bijlage is redelijk uitgekleed qua records en qua velden...

Bijlagen

Vanavond veel te druk met feesten maar ik zal er dit weekend naar gaan kijken!

See Yah! :thumb:

Ik zou terug komen dus bij deze...

Helaas heb ik nu ook niet veel tijd dus voeg ik de bijlage bij.

Deze werkt prima. Wellicht kan er nog wel een gedeelte van de code af want ik heb het vrij vlug gedaan.

Succes! :thumb:

Nou geen idee wat er mis gaat maar een laastste poging!

Bestand is niet te groot..(300kb)

Ik geef het op stuur maar een mail naar: Edit: adres verwijderd en dan zend ik jou de mdb

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan