Plaats alle .pdf bestanden van folder in listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

ColdDeath

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
Hallo,

Ik ben op dit moment een macro aan het schrijven voor Solidworks.

Ik heb een userform met 2 listboxen.
o Standaardweergave
Listbox1 weergeeft alle projectnummers.
o Klik ik op "ok"
Dan moet de andere de "pdf" bestanden weergeven.
In de map zijn meerdere soorten bestanden maar ik wil alleen .pdf laten zien. (Het liefst als "document" en niet als "document.pdf", maar dat is een voorkeur)

In de code is te zien dat ik listbox1 gebruik voor de de folder te openen van het corresponderende projectnummer. En wordt doorgelinked naar de map waar de documenten staan.

Ik ben redelijk nieuw in het programmeren van VBA en ik heb geen idee hoe ik ".pdf" uit de lijst kan filteren. Sterker nog ik heb de code van google geplukt, ik heb enigszins een idee wat de code doet. Zou iemand mij kunnen helpen?

Code:
'Userform1
Private Sub Add_Click()
Dim objFSO2 As Object
Dim objFolder2 As Object
Dim objFile2 As Object
Dim i As Integer
Dim folderPath As String

For i = 0 To Listbox1.ListCount - 1
    If Listbox1.Selected(i) Then

folderPath = "Z:\PROJECTEN\" & Listbox1.List(i) + "\DOCUMENTEN"
    Set objFSO2 = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set objFolder2 = objFSO2.GetFolder(folderPath)

For Each objFile2 In objFolder2.files

ListBox2.AddItem objFile2.name

Next objFile2
    End If
Next i
End Sub

Met vriendelijke groet,
Willie

Wijzig dit:
Code:
ListBox2.AddItem objFile2.name
Eens in dit:
Code:
If LCase(Right(objFile2.Name, 4)) = ".pdf" Then
    ListBox2.AddItem objFile2.Name
End If

Laatst bewerkt:
Vermijd aan userformcontrols gereserveerde (VBA) namen te geven; dus geen knop met de naam 'Add'.
Verwijder de eigenschap 'rowsource' of 'listfillrange' van iedere listbox/combobox voordat je een macro draait om de control te vullen..

Code:
Private Sub knop_Click()
    if listbox1.listindex=-1 then exit sub