Plaats een schijf of ander geschikt medium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lamegamer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
17
Beste mensen,

ik ben een beetje aan het vogelen met een DVD-drive, hij wil volgens mij niet erg. Als ik hem aansluit op een pc, geeft hij bij booting, gewoon de naam van de dvd. In apparaatbeheer staat de dvd-drive aangegeven alszijnde een Samsung DVD-ROM SD-616F. Het probleem hier is, dat als ik er een dvd-tje in doe, dat hij dan een popupje geeft met: "Plaats een schijf of ander geschikt medium in station E:". Station C: en D:, zijn bij mij 2 partities. Kan dit alles liggen aan dat ik een andere kabel nodig heb? Ik heb de dvd-drive in 2 pc's geprobeerd en in beide gevallen geeft hij de fout. Heeft iemand suggesties, over wat hier het probleem kan zijn?

Alvast bedankt
:D :) :D
 
En je weet zeker dat de DVD wel goed is? Probeer eens nieuwere drivers. Maar ik denk toch dat het aan je DVD-speler ligt.
 
Ik denk zelf ook dat het aan de dvd-speler ligt, drivers maken niet uit, als ik er een cd in stop, dan draait het schijfje niet eens. Het enige dat ik kan opmaken is, dat de speler open en dicht kan. Maar bij Apparaatbeheer geeft hij wel: "Dit apparaat werkt correct", dus hij herkent hem gewoon wel enzo. Gewone dvd's en cd-roms pakt hij niet, ook niet via powerdvd of andere tools, ik vrees dat de lens/laser stuk is, of gewoon het hele mechanisme...
Kan het verder nog iets met aansturing via bios te maken hebben?? Het nodig hebben van speciale kabel, of een bepaalde instelling die ik nog kan proberen?

Alvast bedankt

:) :D :)
 
Ik denk zelf ook dat het aan de dvd-speler ligt, drivers maken niet uit, als ik er een cd in stop, dan draait het schijfje niet eens. Het enige dat ik kan opmaken is, dat de speler open en dicht kan. Maar bij Apparaatbeheer geeft hij wel: "Dit apparaat werkt correct", dus hij herkent hem gewoon wel enzo. Gewone dvd's en cd-roms pakt hij niet, ook niet via powerdvd of andere tools, ik vrees dat de lens/laser stuk is, of gewoon het hele mechanisme...
Kan het verder nog iets met aansturing via bios te maken hebben?? Het nodig hebben van speciale kabel, of een bepaalde instelling die ik nog kan proberen?

Alvast bedankt
 
Ja dan denk ik toch dat de DVD speler defect is. Voor zover ik weet heb je geen speciale kabel oid nodig. Misschien weet iemand anders nog iets dat je kunt proberen.
 
Kzal vast nieuwe kopen :) bedankt voor je hulp, ik moest gewoon ff zeker weten dat ik niet dom bezig ben geweest... Ik heb gewoon die interface kabel aangesloten, het geluid en de stroom, verder de rode lijn op stroom gelijnd en op IDE 2 op mobo gezet... Hij staat master en in bios herkent ie um, daar ging het om, hij speelt verder niets af en ik hoor niets bewegen van binnen. Ik koop gewoon een nieuwe die het doet :)

Bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan