• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaats en datum samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmaProg

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2012
Berichten
29
Beste,

Ik ben al enige tijd aan het sukkelen om een plaatsnaam (variabele) opgehaald in een tabblad 'Onthaal' samen te voegen met een datum (lange notatie) in het Nederlands of het Frans in tabblad 'Document 1'.
Als het samenvoegen lukt wordt mijn datum niet vertaald of als mijn datum vertaald lukt het samenvoegen niet.

Vb Anvers, le mardi 22 novembre 2016. OF Antwerpen, op dinsdag 22 november 2016.

Een tweede probleem dat zich stelt... Als mijn taal aanpast zou de plaatsnaam ook moeten wijzigen.
In dit voorbeeld heb ik dat opgelost door de plaatsnaam te wissen. Dit is ok als het gaat om één of twee rollijsten.
In mijn originele file gaat het echter om 500 rolmenu's en is het niet de bedoeling dat deze gewist worden.

Alvast dank voor de reacties.

Kan iemand mij verder helpen a.u.b.


Bekijk bijlage Plaats en datum samenvoegen.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Probeer het zo eens.
Code:
[COLOR=#333333]sheets("WS_Onthaal").Range("C8").Value & """, op ""[$-813]dddd d mmmm yyyy" [/COLOR]
 
Beste Harry

Lukt ook niet... Heb voorbeeldbestand bijgevoegd
 
Laatst bewerkt:
Beter?
Code:
ElseIf Sheets("onthaal").Range("D3").Value = "FR" Then
    Sheets("document 1").Range("AA2") = Format(Date, """, le ""[$-80C]dddd d mmmm yyyy.")
 
Mijn plaatsnaam staat er niet bij...

Ik heb mijn vraag geherformuleerd, hopende op meer duidelijkheid :)
 
Kun je hier iets mee.
Ik heb het in 2 cellen gezet (waarom ook niet?)
 
Cobbe,

Bedankt voor jouw bijdrage.

Deze oplossing had ikzelf ook al bedacht maar is niet ideaal voor mij. Als de plaatsnaam of datum dan breder uitvalt dan de voorziene kolombreedte valt mijn bladschikking in duigen.

Ook het tweede gedeelte van mijn vraag is belangrijk...

Alvast dank :)
 
Hoi, ben wat aan het prutsen geweest.
 

Bijlagen

  • Plaats en datum samenvoegen.xlsb
    35,6 KB · Weergaven: 22
Lijkt me niet zo complex.
 

Bijlagen

  • FN_datum.xlsx
    8,3 KB · Weergaven: 35
In ene keer allemaal op onze plaats gezet.
 
gast0660... Dat ziet er heel fraai uit en iets dat ik zeker nog zal gebruiken maar voor de toepassing die ik nu aan het ontwerpen ben te complex.
Eigenlijk vraag ik maar één regel code in VBA die een plaats (NL of FR) en een datum (NL of FR) samenvoegd zoals omschreven bovenaan.

SNB... In excel zelf heb ik dat ook al geprobeerd en had iets vergelijkbaars. Het probleem dat zich dan stelt is dat ze bij ons op het werk met Nederlandse en Franse excelversies werken en dan krijg je een fout in de weergave van de datum... vb 23 november jjjj. Vandaar dat ik het graag in VBA wil programmeren.

Met vriendelijke groeten,
Wim
 
Zo beter?
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
'
'   Aanpassingen Document Nederlands / Frans
With Sheets("onthaal")
  Sheets("document 1").Range("AA2") = Date
If .Range("D3").Value = "NL" Then
    Sheets("document 1").Range("AA2").NumberFormat = """" & .Range("d6").Value & ", ""[$-813]dddd d mmmm yyyy;@"
Else
    Sheets("document 1").Range("aa2").NumberFormat = """" & .Range("d6").Value & ", ""[$-80C]dddd dd mmmm yyyy;@"
End If
End With
End Sub

Beetje opgeschoond wordt het zo.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim sh As Range
'   Aanpassingen Document Nederlands / Frans
With Sheets("onthaal")
  Set sh = Sheets("document 1").Range("AA2")
      sh.Value = Date
    If .Range("D3").Value = "NL" Then
         sh.NumberFormat = """" & .Range("d6").Value & ", ""[$-813]dddd d mmmm yyyy;@"
       Else
         sh.NumberFormat = """" & .Range("d6").Value & ", ""[$-80C]dddd dd mmmm yyyy;@"
    End If
 End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je had je vraag wel iets beter kunnen stellen met alle benodigde informatie.

Vertel dan eens welk Text format je in de franstalige versie gebruikt ? Text(today();"jjjj jj mm aaaa") ? (jour, mois, an) ?
 
Beste HSV,

:thumb:Dat is wat ik bedoelde SUPER!!!:thumb:

@snb
In de NL excelversieversie kan je
tekst(vandaag();"[$-813]dddd d mmmm jjjj") voor weergave in het NL
tekst(vandaag();"[$-80C]dddd d mmmm jjjj") voor weergave in het FR
In de FR excelversieversie kan je
tekst(vandaag();"[$-813]dddd d mmmm yyyy") voor weergave in het NL
tekst(vandaag();"[$-80C]dddd d mmmm yyyy") voor weergave in het FR
maar dat geeft dan weer een foutmelding in de NL versies van excel vandaar mijn noodzaak in VBA, dat werkt perfect




Bedankt iedereen voor zijn bijdrage en mijn excuses als mijn vraagstelling niet duidelijk genoeg was. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan