plaats en grootte window

Status
Niet open voor verdere reacties.

grizzlybeer

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
waar en hoe kan ik aangeven de plaats op het scherm en de grootte van een window die je gaat tonen.

Hey,

de grote kun je gemakkelijk opgeven door het formulier in de rechter onder hoek groter te slepen. Als je echt pixels wilt opgeven moet je het formulier selecteren en vervolgend in de eigenschappen (properties) balk de grote (size) instellen.

Als je die eigenschappen werkbalk niet hebt, kun je deze aanzetten door het menu View - Properties window aan te klikken.

De positie kun je in de code instellen van het formulier. Hier kun je de positie aangeven onder de methode InitializeComponents(); dmv de volgende code:
Code:
this.Location = new Point(x_pos, y_pos);
Hier vervang je x_pos door de positie van de linkerkant en de y_pos door de positie van boven.

Voordat dit werkt moet je ook in het formulier de eigenschap StartPosition veranderen naar Manual.

Succes,
Mathijs

foutmelding

Thankx. Ik vergat te zeggen dat ik wpf gebruik en dus geen form, maar een window.
Ik heb wat je zei geprobeerd, maar hij geeft deze fout

Error 1 'schermkeuze.Window2' does not contain a definition for 'Location' and no extension method 'Location' accepting a first argument of type 'schermkeuze.Window2' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) C:\project wpf\schermen meteen\schermkeuze\schermkeuze\Window2.xaml.cs 24 18 schermkeuze

Oei,

Van WPF ken ik helemaal niks...:(

Zitten er de eigenschappen Left en Top in het formulier?
Want daarmee kun je de positie ook instellen. In .NET 2.0 tenminste.

Anders weet ik het ook niet...

Succes,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan