Plaats "master cd1" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reevdog

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
54
Ik heb inmiddels mijn pc helemaal geformatteerd en ben toe aan het installeren van windows 98. Nu vraagt hij om de cd waar "Master 1" op staat. Ik heb een Windows CD en die plaats ik keurig netjes in de cd-rom schijf. Nu geeft hij dan: "even geduld", maar er gebeurt niets meer dan het herhalen van de vraag om cd "Master1". Dat mijn cd-rom is aangesloten is zeker, want ik kan vervolgens in DOS wel "dir" invoeren bij E: , en dan ook info zien.

Wie kan mij helpen met dit probleem'?
 
Heb je een cd/dvd en brander in je pc?
zo ja, probeer de andere eens.

Was er een herstel cd meegeleverd bij je pc?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt er met Master_CD een recovery CD bedoelt. Dus niet de Windows 98 CD.
 
ik heb idd een brander, maar de cd verwisselen helpt niet.

Ik heb die recovery cd niet, volgens mij is die ook nooit geleverd. Kan dat zo zijn?

Tevens heb ik ook een volgende melding, misschien is hier meer uit te halen; er komt een foutmelding bij lezen van c: . Hij zegt: "unknown media file , error reading c;".
en dan volgt abort, failure or retry ?
 
via een packerd bell "alarm diskette" waar format op stond:

format c:
 
Dan wordt er dus zeker om een recovery CD gevraagd. Hiermee installeer je in één keer een volledig werkende windows. Die CD moet je dus even zoeken.
 
hm, ja waar zou ik die kunnen vinden, aangezien ik deze niet geleverd kreeg bij aankoop. Is deze ergens te koop of te downloaden?
 
Da's vreemd, als je een pc koopt, welke is afgeleverd met een recovery-cd, moet je daar een master-cd, meestal 2, van maken. Kennelijk heb je niks van dit alles?
 
Geplaatst door reevdog
hm, ja waar zou ik die kunnen vinden, aangezien ik deze niet geleverd kreeg bij aankoop. Is deze ergens te koop of te downloaden?
Als de herstel cd niet mee is geleverd en de brander zat er toen al in, moest je hem waarschijnlijk zelf maken met behulp van software.(bij een complete pc)

Start de pc eens met de win98(se) cd op en kijk of je dan wel kan installeren..
Anders download ff een win98(se) opstart floppy en start de pc daar eens mee op.
 
kan ik zo'n opstartdiskette van windows 98 se ook via internet downloaden? Zo ja, kunnen jullie mij daar een plaats voor geven?
 
Bij Packerd bell moet je zelf de recovery cd maken,dus als je de machine net hebt gelijk cd maken.
 
Heb je de schijf nog opnieuw ingedeeld met fdisk en welke versie bootdisk heb je gedownload?
Windows 98 SE OEM
 
ik heb de versie:
Windows 98 SE OEM gedownload en ook de ALT. maar beide werken niet. Bij de 2e kreeg ik ook weer een error, namelijk:
Vervang systeemdiskette en druk op een toets...

ik heb de schijf idd met fdisk opnieuw ingedeeld, maar misschien niet goed'?
 
Ik neem aan dat je de C-schijf dan ook "Actief" hebt gemaakt?
(Status A)

Na het indelen de schijf geformateerd?
 
Opstarten vanaf de Win98(se) cd-rom wil ook niet lukken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan