• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plaatsen aan kantoren linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelof123

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een management tool voor mijn kantoor aan het maken.
Het probleem is echter dat we in verschillende plaatsen een vestiging hebben.
Hiervoor probeer ik de plek van de klant te koppelen aan een plek van een kantoor.
Wanneer een klant bijvoorbeeld in amsterdam zit, wil ik het kantoor op hoofddorp hebben, en wanneer er 1 in hoorn zit, wil ik hem naar alkmaar.

Ik heb dit nu geprobeerd met de ALS formule, deze luidt als volgt:
=ALS(C10="Amsterdam"+"utrecht";"Hoofddorp";"alkmaar")

Dit geeft echter de uitkomst: #Waarde!

Weet iemand wat ik fout doe? of hoe dit makkelijker kan?

Ik heb een deel van het bestand in de bijlage gestopt, op deze manier kunnen jullie zien hoe ik het bedoel.Bekijk bijlage voorbeeld steden aan kantoor.xlsx

Maak eens op een tweede tabblad een lijstje van unieke plekken van de klant (dus ipv 50 keer Amsterdam slechts 1 keer Amsterdam) in kolom A en welk kantoor je daaraan wil koppelen in kolom B:

Amsterdam - Hoofddorp
Hoorn - Alkmaar
...etc

Kijk dan eens naar de formule verticaal zoeken: =vert.zoeken()

bedankt voor de reacties!
Ik kom er alleen niet uit met de formule: verticaal zoeken.
ja zo'n rijtje moet ik hebben mvw, heb je dat gewoon getypt of met een formule gemaakt?

Waar loop je tegenaan met vertikaal zoeken. Zo'n lijstje kan je gedeeltelijk maken door een draaitabel te gebruiken over de kolom "omgeving". Achter het lijstje dat je dan krijgt moet je handmatig een kantoor toekennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan