Plaatsen extra casefans --> TIP!

• Onderwerp starter Onderwerp starter ojan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Kijk eens op de site van HiTechMods voor diagrams om perfecte blowholes te maken in je case...

Ben er toevallig op gesurft en ik dacht zo dat dit wel eens kon helpen bij een volgende mod...

Inderdaad goede templates. Maar templates als deze zeker niét gebruiken.

de blowholes in mijn kast bestaan uit allemaal kleine ronde gaatjes...

is dat een beetje goed of kan ik dat beter aanpassen?

Die ronde gaatjes zijn een "natuurlijke" fangrill..

Geplaatst door Ecl1pse
de blowholes in mijn kast bestaan uit allemaal kleine ronde gaatjes...

is dat een beetje goed of kan ik dat beter aanpassen?

Voor de werking maakt het weinig uit. ikzelf heb ze eruit gezaagd. Minder luchtwrijving --> minder lawaai...

dus dit is wel goed?

kwa geluid hoor ik niets :D heb redelijk stille fans behalve dan op mijn geforce :'( als ik dadelijk mijn wced kast heb wil ik een GF4 maze :D als ik die niet kan vinden neem ik een AMD Maze en lijm ik hem er gewoon op :D

BTW: Nu je over WC'en begint: Ben al een tijdje aan het denken om een manier om het geluid van de voeding te dempen... Een voedingventilo is nodig om 2 redenen:
1) luchtdoorstroming van de kast
2) Koeling van interne componenten...

Nu dacht ik ipv de 2 zware fans van mijn PSU, de transistors eventueel te verlengen met een draad, dan een waterjacket zelf maken (lang en smal) en hiermee dan de transistors koelen. Dan heb ik alleen nog een grote zeer stille fan nodig voor luchtdoorstroming...

Wat denken jullie ervan?

ps: mijn PSU is een QTEC 550watt dual fan gold

Je zou de voltage regulators inderdaad op een jacket kunnen zetten.. Zo neem je redelijk veel hitte weg, maar je zult inderdaad nog een stille fan nodig hebben.

Maar de hele opzet is eigenlijk wel te doen...

Geplaatst door ojan
Dan heb ik alleen nog een grote zeer stille fan nodig voor luchtdoorstroming...

Wat denken jullie ervan?

ps: mijn PSU is een QTEC 550watt dual fan gold

Je zal het niet geloven, maar in de ALDI pc, van de laatste actie zit een voeding met een zeer langzaam draaiende en zeer grote (iets van 120mm) ventilator en die hoor je dus totaal niet.

Kleine aanvulling: een 120mm blowhole is precies de grootte van een cdrommetje.... En een guide "how to make a 120mm blowhole" vind je hier

Ja, dat had ik ook al opgemerkt.. Maar ik kon geen toepassing bedenken.

Heb zo mijn 120mm blowhole gemaakt, tapje plakken, cdrommetje er op stiftje en klaar :D

Ow ja niet vergeten te zagen natuurlijk :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan