plaatsen nieuwe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

misty

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
102
Hallo allemaal

Zit met het volgende....mijn hdd(maxtor) staat op het punt het te begeven. Nu heb ik een nieuwe hdd gekocht. Merk WD800jb. Die wil ik gaan gebruiken als master. Als ik hem erin plug en jumper goed zet en dan pc opstart herkent ie em niet. Ook al in bios geweest maar daar herkent ie em ook niet, niet als master, maar als ik die "kapotte" op master zet en die nieuwe op slave dan herkent ie em wel.Heb al meerdere berichten doorgenomen maar word er niet wijzer van. Kan iemand mij in duidelijke taal :eek: uitleggen wat ik verkeerd doe en hoe ik het kan oplossen zodat die nieuwe werkt en die ouwe de prullebak in kan?

Alvast bedankt....
Mvg Misty
 
Als je de nieuwe schijf als master configureert en aansluit op dezelfde kabel als de maxtor, dan moet de maxtor wel als slave gejumpered worden.

Is de Western Digital de enige schijf dan moet je deze niet als master jumperen maar als "single disk" en dat is, bij Western Digital" net anders.

Meer info over jumpers bij Western Digital Schijven.
 
Hallo :thumb:

Bedankt voor jullie snelle reacties. Mijn oude is 40 en heb nu 80gb. Ik heb hem dus als singledisk gedaan tiborv en nu herkent bios em wel maar nu een andere vraag, bij mode kan ik daar lba laten staan of moet ik hem op auto zetten? En hoe daarna verder want ik weet het echt niet.

Groetjes misty
 
Ik zou het op AUTO staan, altijd goed.

"daarna verder" weet je niet. Maar ik ook niet, ik weet niet wat je wilt. Kennelijk wil je Windows op die schijf installeren en/of de huidige versie omzetten.

Maak even duidelijk wat je precies wilt en welke Windowsversie je gebruikt.

Gebruik je Windows 2000 of XP dan is het makkelijk te weten of je NTFS of FAT gebruikt. Dit kun je controleren door "deze computer" te openen, met je rechtermuisknop op de juiste schijfletter te klikken en voor "eigenschappen" te kiezen. Het bestandssysteem vind je daar.
 
Nou ik wil gewoon met een schone lei beginnen er er xp opzetten. Maar omdat ik zoveel gelezen heb over formateren enzo weet ik niet of ik gewoon beginnen kan met winxp. Kijk als da gewoon aanloopt kom ik er wel weer uit

gr's misty :)
 
Wel, het is eenvoudiger dan je denkt. In het BIOS moet je even de bootvolgorde zo zetten dat je vanaf de CD-rom kunt opstarten.

CD-rom voor XP erin en starten maar.

Goed lezen wat er staat en je wordt door het hele proces geleid.
 
Hoi Tiborv

Bedankt voor je goede uitleg.
We zijn weer back in bisnes. Toppie
:thumb: :D

Groetjes en tot helps maar weer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan