Plaatsgebrek

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
98
Ik zit met een vreemd probleem ik heb op mijn c schijf 40 GB plots plaats tekort, vb in mijn documenten zit als ik op eigenschappen klik 6,92 Mb mijn windows map bedraagt 33 Gb is dit normaal met een xp systeem ?
En geeft er iemand een idee wat ik daar mag wissen?
Mvg John
 
Geprobeerd

Met allebei de programma's geen resultaat blijft hetzelfde.
Mvg John
 
ik denk dat je ergens in je windows map een heel groot bestand hebt staan.
maar dan niet in mijn documenten.
zou je even moeten zoeken.
verder weet ik het ook niet.

gr ruud
 
Als 40GB 't enigste is vind ik dat niet vreemd d.w.z. al je foto's,muziek,video noem maar op komt daar op te staan 40GB is echt niks,de harde schijven zijn spotgoedkoop,prik 'n tweede schijf erbij en verplaats "Mijn Documenten" en evt. andere data naar de andere schijf.
 
geen plaats

Mijn documenten en al mijn foto's staan op de D schijf dus dat kan het niet zijn en nog iets raars als ik op deze computer en dan met muis op c:\windows ga komt er 33 Gb zogezegd in de map van windows als ik de map open klik en dan alle bestanden selecteren en daar de eigenschappen van neem kom ik voor dezelfde windows map maar op 5Gb ik begrijp het niet meer hoor. Mvg John
 
Ja ,is vreemd staan er toevalig geen "verborgen" image bestanden op?
Rechtsklik 's op Docs & Settings-eigenschappen?
Download anders dit programma!
 
Laatst bewerkt:
je D schijf, is dat een losse schijf? OF een partitie?

Dan zou een hoop verklaren...
 
Heb je al met treesize gekeken? plaats dan even een screenshot

en zet even de verborgen en systeembestanden op zichtbaar
 
@ Ellasar

"zet even de verborgen en systeembestanden op zichtbaar "

Kun je dit toelichten ?
 
Als je een 40 gig schijf heb, dan zal windows nooit aangeven dat je ook daadwerkelijk 40 gig kunt gebruiken.Dus het getal 40 zul je ook niet terug kunnen vinden. Waarom staat Mijn documenten op de D partitie? terwijl windows op C staat?




--------------------------------------------------------------------------------
Mijn documenten en al mijn foto's staan op de D schijf dus dat kan het niet zijn en nog iets raars als ik op deze computer en dan met muis op c:\windows ga komt er 33 Gb zogezegd in de map van windows als ik de map open klik en dan alle bestanden selecteren en daar de eigenschappen van neem kom ik voor dezelfde windows map maar op 5Gb ik begrijp het niet meer hoor. Mvg John

* in de windows map, zoals je dat uitleg, staat eigenlijk alleen alles wat nodig is om het OS zo goed mogelijk te laten fuctioneren, met alles er op en eraan zou dat gerust rond de 5 gig kunnen zijn inderdaad. Waar je beter kunt kijken is:
Deze computer --> C:/ (lokale schijf) --> ocuments en settings (daar rechtermuis klik en dan eigenschappen. Als je meerdere gebruikers op je pc heb ga dan in de map documents en settings en kijk per gebruiker.

En kijk even hoegroot dat de D partitie apart is.
 
Vie extra - mapopties - weergave in de explorer kun je de systeembestanden en de verborgen bestanden laten weergeven (2 vinkjes) op de melding of je dat wel zeker weet kun je ja zeggen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan