• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken als het op de pagina past, anders op de volgende

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinvdveeken

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Veel wetende forumleden,

Inmiddels heb ik meerdere topics lopen maar dat lijkt mij overzichtelijker dan alles door elkaar.

Stel, je hebt bijgevoegd bestand gegenereerd.

Bekijk bijlage Voorbeeld12.xls

Hier wil je een 'Printable versie' van.
Waarbij dus de grijze blokken niet worden onderbroken door een pagina einde.

Een voorwaarde, als het blok op de pagina past mag zet hem dan neer, anders op de volgende pagina.
Mocht het blok groter zijn dan een hele pagina, zet hem dan alsnog neer.

De nieuwe versie mag ergens anders worden geplakt, bijvoorbeeld Kolom F:I.

Iemand ideeën?

Alvast bedankt.

Groeten,
Robin

Beste robinvdveeken ;)

Je geeft nu ook toevallig (denk ik) een voorbeeldje waarvan deze perfect op 3 pagina's kunnen geplaatst worden zonder de grijze blokken te splitsen.

Wat je anders kan doen is selecteer de blokken die je op 1 pagina wilt hebben, hou de CTRL-toets ingedrukt en selecteer dan 2de pagina die je wilt hebben enz...
Ga dan naar Bestand ---- Afdrukbereik ---- Afdrukbereik bepalen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt voor je reactie.
Toch moet ik je ongelijk geven. Er zit een splitsing in.
Het gaat hier om een simpel voorbeeld bestandje, en bedoelt als vereenvoudigde weergave van het geheel. Ter informatie, de lijsten zullen in het werkelijke bestand oplopen tot in de honderd tallen. Handmatig aanpassen is zoals zo vaak wel een optie maar niet echt voor de hand liggend.

In de bijlage een bestandje met meer blokken en meer splitsingen:
Bekijk bijlage Voorbeeld 13.xls

Er moet een macro voor te bedenken zijn. Waar ik aan dacht, het is me gelukt een werkende inhoudsopgave generator te maken. Deze maakt gebruikt van de Pagebreak.count. Om een code te schrijven die het aantal rijen telt tot aan de Pagebreak en dit vergelijkt met het aantal van het blok, het blok plakt etc. zal niet erg eenvoudig zijn. Maar mijn vermoeden bestaat dat dit een meer voorkomend probleem is, en misschien iemand dus wel iets op de plank heeft liggen.

Iemand?

Groeten,
Robin

Het is gelukt!

Zie bijlage.

Het is een lompe manier, door simpelweg het aantal rijen te tellen en deze te vergelijken met het maximale dat op de pagina past.

Iemand een beter idee?

Gr. Robin

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan