plakken automatiseren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanis01

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Berichten
104
Beste forum lezer
Ik wil clusters van intranet-schermen plakken in Excel en uiteindelijk overbrengen in Access. 1 Cluster is 1 naam van 1 persoon.
Één zo'n cluster bestaat uit 6 intranet-schermen. Die kopieer ik dmv. CtrlA+CtrlC en plak ik ze in specifieke cellen in Excel. De info die ik wil hebben komt steeds op de zelfde cellen van werkblad1 te staan, dus op werkblad2 verzamel ik de info dmv. =enter.
Het doel is dat werkblad2 in Access terechtkomt. Dat is het minst moeilijk.

Wat ik je wil vragen is hoe kan ik dmv. een knop in Excel, het plakken automatiseren. Ik weet niet of dat kan. In Access kunnen we knoppen plaatsen die bepaalde taken uitvoeren. Kan zo iets ook in Excel? Misschien anders een macro? In ieder geval met automatiseren bedoel ik dat Excel, de schermen op de juiste cel plakt. Dat ik niet steeds hoef te scrollen naar het juiste cel. Dat is het idee.

Wat hieruit voortvloeit is of een dergelijke knop of macro het soort intranet-scherm kan herkennen en zelf op de juiste cel van werkblad1 kan plakken. En dat allemaal met een klik op de muis!!
Wat denk je? Is dit mogelijk?
Groeten Fanis
 
Dit soort vragen kun je beter in het Excel forum stellen; als ik het zo lees zit er weinig Access in je vraag!
 
Deze vraag staat nu ook in het excel forum.
Dus deze maar voorzien van een slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan