• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken speciaal, koppeling plakken, met opmerkingen/comments

Status
Niet open voor verdere reacties.

Textor

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2016
Beste leden,

Even een vraag over "Plakken speciaal, koppeling plakken". Kan men tussen twee werkmappen een koppeling plakken (paste link), waarbij naast de celinhoud ook de opmerkingen/comments mee opgenomen worden? Ik vind hier niets over op internet.
Indien niet, bestaat er een work around die soelaas brengt?
Alvast bedankt,

Nee die optie is er niet. Workaround is om het commentaar in een cel ernaast te laten invoeren (inderdaad, niet altijd handig).

Mijn voorstel voor een workaround is 2 keer plakken: eerst gewoon en direct daarna als koppeling.

Bij nader inzien is mijn voorstel wellicht toch niet bruikbaar want zo wordt het commentaar 1 keer gekopieerd en is dan vast, dus wijzigingen in het commentaar worden dan niet meegenomen via de link.

Bedankt, maar...

Bedankt voor jullie meedenken en reacties, maar ik heb nood aan een exacte kopie van de data in de andere werkmap. Zo laat ik aan de andere gebruikers de ene werkmap zelf invullen en kunnen ze de bijkomende instellingen in de kopiemap niet per ongeluk verwijderen.

Alternatief?

Beste leden,

ik ben nog wat gaan rondneuzen op internet om mijn probleem op te lossen. Dit is wat ik, mits wat aanpassing (amateuristisch gepruts, ik beken), gevonden heb. Het is een stukje VBA code, maar het lijkt me beter om deze thread hier verder te zetten dan op het VBA kopje te gaan. Ik open dus de bronwerkmap vanuit mijn doelwerkmap, selecteer het tabblad "Sep", kopieer, plak dat in mijn doelwerkmap en sluit de bronwerkmap weer af. Ik kreeg enkele foutmeldingen bij het .Paste gedeelte en had ook nog een issue met een grote hoeveelheid gekopieerd materiaal op het clipboard, maar met de Application.CutcopyMode kreeg ik die niet meer.
Doe ik daar iets verkeerd mee of is dit "safe"'?
Alvast mijn dank,

Code:
Sub wsCopy()
    Dim wb1 As Workbook, wb2 As Workbook, ws1Sep As Worksheet, ws2Sep As Worksheet

Application.ScreenUpdating = False
    Set wb1 = ThisWorkbook
    Set wb2 = Workbooks.Open("G:\\Mappertestkopie.xlsm")
    Set ws1Sep = wb1.Sheets("Sep")
    Set ws2Sep = wb2.Sheets("Sep")

'' Copy the cells of the "Sep" worksheet.
    ws2Sep.Cells.Copy

'' Paste cells to the sheet "Sep".
    ws1Sep.Activate
    ws1Sep.Cells.PasteSpecial
    Application.CutCopyMode = False
    wb2.Close False 'remove false if you want to be asked if the workbook shall be saved.
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan