• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken speciaal op andere locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

arafy

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
ik kopieer enkele formules en wil de waarden op een andere locatie plakken. Dat is geen enkel probleem, maar als ik dit in een macro wil gieten, loop ik vast. de locatie kan wisselen, dus ik kan geen range aanduiden.

hierbij de macro:
Code:
    ActiveCell.Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False

steven

Hoi

bvb:

Code:
Range("A1").Copy
Range("B1").PasteSpecial Paste:=xlValues

Wigi

Code:
Range("A1").Copy
Range("B1").PasteSpecial Paste:=xlValues
wigi,

het probleem zit erin dat "range("A1").copy" en "range("B1").paste..." iedere dag verandert. ik heb 1 bestand waar ik formules doortrek en de waarde in een ander bestand moet plakken. de macro lukte al niet in hetzelfde bestand op dezelfde worksheet.

steven

Hoe bepaal je dan (mauneel) waar dit geplakt moet worden? Op een nieuwe regel na de laatste misschien?

ik open het bestand waarin ik gegevens importeer en de gegevens via een formule "samenvat". deze formule wil ik dan in een overzichtsbestand als waarde plakken om andere formules op los te laten. ik klik op de cel waar de waarde moet komen.

steven

Met

Code:
Dim rAangeduideCel As Range
Set rAangeduideCel = Application.Inputbox(watintevullenparameters,type:=8)

kan je met de muis een cel of cellen aanduiden. Dat bereik komt in de variabele te zitten, waarmee je verder kan.

Is dit wat je wil?

Wigi

Met

Code:
Dim rAangeduideCel As Range
Set rAangeduideCel = Application.Inputbox(watintevullenparameters,type:=8)

kan je met de muis een cel of cellen aanduiden. Dat bereik komt in de variabele te zitten, waarmee je verder kan.

Is dit wat je wil?

Wigi
ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. wat ik doe, is ctrl-C om de formule te kopiëren, ergens klikken (maakt niet uit waar) en dan met een macro (in personal.xls) achter een knop de waarde plakken.

steven

Dan snap ik echt de moeilijkheid niet, want dit had je al in het begin:

Code:
    Selection.PasteSpecial xlValues

en werkt bij mij.

Wigi

en hier werkt het niet. ik werk met excel 2003 SP2 en op het werk ook. ik krijg de foutmelding 'mode pastespecial van klasse range is mislukt' ik heb nu getest met =9+9 is A1 en de macro uitvoeren op D4.

steven

Hij doet het wel, hij doet het niet

Steven, bij mij doet de macro het de ene keer wel en de andere keer niet.

WEL
Ik selecteer de cel met de formule
Ik kopieer deze cel
Ik selecteer een willekeurige andere cel
Ik ga naar de VBA editor
Ik start de macro
Resultaat = OK

NIET
Ik selecteer de cel met de formule
Ik kopieer deze cel
Ik druk op ALT + F8 (macro's)
Ik start de macro
Resultaat = NIET OK (dezelfde foutmelding die jij beschrijft)

Ra ra?

inderdaad ra ra? Ik had het alleen met alt-F8 geprobeerd.

Als je de macro achter een knop zet, werkt het ook.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan