• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakken Speciaal - Waarden bij Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Beste forummers,

In een redelijk groot excelsheet (12 kolommen * 10.000 rijen) werk ik met voorwaardelijke opmaak om bepaalde cellen met een overschrijding rood weer te laten geven. Werkt prima.
Wat ik nu zou willen is dat ik de uitkomst van die voorwaardelijke opmaak kan plakken zodat de formule van de voorwaardelijke opmaak verdwijnt. Als ik kopieer > Plakken Speciaal > Opmaak uitvoer, wordt de voorwaardelijke opmaak meegenomen en dat wil ik niet.
We werken hier met Office 2003.

Richard

Korten

Lukt dit niet met Plakken speciaal => Waarden en getalnotaties ??? ;)

Of heb ik het verkeerd op ?? :confused:

Richard

je kan met VBA code:

1. de cellen kopiëren naar waarden
2. de geplakte cellen terug opmaken aan de hand van de condities voor de voorwaardelijke opmaak.

Dat lijkt mij het simpelste.

Veel moeilijker is het aanpassen van wat hier door Chip Pearson neergezet werd.

Wigi

@ Korten. Dat had ik al geprobeerd, maar lukt niet.
@ Wim. Zowel jouw optie als die van Chip zijn tijdrovend en dat voor een rapportage die ik maar twee keer per jaar uitvoer. Ik hou het zoals het is.
Bedankt voor de input. Ik ga volgend jaar eeens kijen hoe Office 2007 hiermee om springt.

Richard

@ Wim. Zowel jouw optie als die van Chip zijn tijdrovend en dat voor een rapportage die ik maar twee keer per jaar uitvoer. Ik hou het zoals het is.

Afhankelijk van het aantal voorwaarden en hoe moeilijk die zijn, is dat inderdaad tijdrovend. Wachten op beterschap, niets aan te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan